Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,500
Location
Köping
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Uppdatering om mina internets: Ringde supporten igår och de lyckades inte få kontakt med modemet. Det kan krångla några dagar till. Hoppas att jag kommer in och kan posta från campus under helgen.

Vad gäller nuläget så har thark öppnat käften och Herr Nils kommit ut som FEUFLUX. Hade det varit någon utan dyslexi, och ett mindre jävligt användarnamn så skulle jag tycka det var suspekt att Herr Nils stavar FEUFLUX fel (han har ju fått det rättstavat i ett mail, om han nu har det), men det kan jag låta passera för tillfället.

Jag får konstiga vibbar av både Herr Nils och Björn den gode. Jag vet inte varför, men jag tycker båda två beter sig annorlunda än i förra partiet. Och åtminstone Björn har väl sagt att han spelar troll dåligt?

Gällande Björns kommentarer om att man inte ska lägga sig eftersom man då försäkrar att en god blir bannad vill jag bara påpeka att jag håller med. Som sagt, man ska inte panikrösta på den som anklagat en, det är bara det. (Sen var det lite speciellt i förra partiet när alla siare varit på mig och fått beskedet att jag var hjälte. Jag var ju någon slags katalysator för diskussion, och det var nog bra att jag föll.)

Vem tycker jag är skum då?

Krank är skum. Inte för sin udda dygnsrytm, utan för sin respons på anklagelserna mot honom.

Herr Nils och Björn den gode spelar jäkligt bra om de är troll, men som sagt får jag konstiga vibbar av dem. Vi kanske kan leta efter "seriemördare" bland dessa två (den teorin har ju faktiskt lagts fram förut). Seriemördare tenderar att vara immuna mot sieri vad jag vet, så de kan ju vara aktiva utan att behöva vara oroliga för siare. (Visst var krank immun mot sieri förra rundan?)

Sen har vi en hel bunt som inte röstat. Dessa är skumma också. Vill påminna walium att röster skrives med fetstil och att din röst på Herr Nils alltså kan tappas bort.

Jag vill spara på Herr Nils och Björn, för dessa kommer att hjälpa oss (jag tror minst en av dem är juste). Jag vill inte heller lägga min röst på någon typ som inte har någon...

Fortsättning följer, de jagar ut oss ut datorsalen för lektion nu.

krank said:
Vet ni hur ÄCKLIGA dörrar blir om man inte tvättar dem på ett par år?
Och lysknappar. Brr...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Dag 1 - [Röst]

Lägger min röst för tillfället på w176 eftersom hon inte har varit särskillt aktiv och har egentligen bara gjort ett inlägg som säger att hon lever, vilket inte hjälper oss så mycket.

Röst: w176
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
En veterans påpekanden

Lille Skutt: Ibland undrar jag om han är ett geni eller bara tokig!
Bamse: Skalman är Skalman.

Jag anser att man inte kan dra några enorma växlar på vare sig Herr Nils' eller kranks beteende. Herr Nils uppför sig som Herr Nils alltid gör. krank uppför sig som krank alltid gör.

Deras respektive argument är en annan sak.

Erik
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Mothugg

Du har missat att Walium redan är outad, skäms för att du har så dålig koll.
Det är dock inte detsamma som att helt och öppet gå ut med informationen om att man är den och / eller den. Han var så att säga, redan plockad som TAMAGOCHI TIM och kunde mer eller mindre bara bekräfta den tydligen korrekta tesen.

Ingen har väl pekat ut dig som FEUFLUX innan du själv uppgav erkänandet? I så fall har jag missat en hel post någonstans och det är jag tämligen säker på att jag inte gjort.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Mothugg

jag är ju avslöjad av en ren slump medan du självmant har avslöjat dig själv för att en spänd situation uppstod

däri ligger skillnaden

sedan utgår jag ifrån att du tar tävlingsaspekten på större allvar än vad jag gör :gremsmile:

vad jag vet så har jag inte ens en taktik

bzzt bzzt
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,964
Location
Sandukar
Jag observerar som sagt, från mitt mörker. Tidigare var jag mycket mer aktiv men nu lyssnar jag snarare än pratar. På så sätt slipper man att bli ledsen, trött och disillusionerad. Mina iakttagelser kommer jag att presentera senare, när solen har gått ned (vilket iofs sker ganska tidigt här).
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Mothugg

Förvisso sant, men det spelar väl egentligen ingen roll? Foggmock avslöjade honom som TAMAGOCHI TIM och allt han behövde göra var att bekräfta det. Och även så, du börjar också få röster på dig och slänger genast ut dig att du är FEUFLUX. Jaha, så när får vi se d12-serier som bevis?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
meh

om man bara visste hur mycket folk faktiskt rollspelade så hade man kanske kunnat dra vissa slutsatser av det här inlägget...

jag vet i alla fall ett potentiellt troll med liknande attityd som är bosatt långt norrut

men det är inte ens säkert att hon räknas som ett troll i risings bok (vilka det nu är som gör det. undrar om det finns någon som till exempel är trollet WALIUM?)

i värsta fall så är det bara risings defintioner som gäller vilket leder till att även efter ett avslöjande av vilken roll som man har så är det omöjligt att veta om personen i fråga är ett troll eller inte
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Mothugg

Jag har hamnat under viss lupp ja, det har du rätt i, men det är ganska många som varit det och frågan är om ens TAMAGOCHI TIM är ett säkert kort egentligen. Vi vet att vi har troll i systemet, men inget säger att vi inte har något mer. Och även med våra påstådda NAMN i luften så går man inte säker.

Däremot vet jag nu vem jag ska rösta på, tack vare ett inlägga av Vicotnik, nämligen;
Röst; w176 eftersom hon bara lämnat in ett inlägg och jag har offtopic anledningar till att alltid ana att hon har fuffens för sig när hon är tyst.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Mothugg

om man får tro erfarenheten ifrån att rösta på dig så skulle vi egentligen beta av hela listan med namn och hota att rösta på dem om de inte avslöjade vilka de var

givetvis så skulle flera av dem ljuga men då hade vi haft information att gå på och motsägelsefulla uppgifter att granska

jag hade själv aldrig kunnat gissa att TAMAGOCHI TIM skulle vara med, oavsett hur många bzzt, bzzt som förekommit i trådarna

men jag ser att Fogges avslöjande haft den effekten att i alla fall du numera inte syns som inloggad...

bzzt bzzt
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Re: Min sammanfattning natt till fre

Det finns inga andra jävla spår, de är (liksom detta) bara luft. Vad baserar ni drevet mig mig på? Att jag har udda dygnsrytm och blir irriterad på Herr Nils? Är det verkligen, enligt er, något att gå på?
Ok, så det finns ingenting att gå på överhuvudtaget, alla borde bara slumpa sina röster varje dag och sen till slut får vi se vem som vinner? Det tycker jag låter som ett ganska tråkigt spel. Men det vore förstås en bra taktik för trollen.

Drevet mot dig baseras inte på att du har udda dygnsrytm, det tror jag inte ens någon överhuvudtaget har nämnts. Drevet mot dig baseras på att du gång på gång föreslår saker som bara trollen kan tjäna på (som din envisa ståndpunkt att ingenting betyder någonting första dagen eftersom det inte har kommit några röster än). På att du när du blev anklagad agerade dels väldigt defensivt och dels inte använde den reaktionen jag hade förväntat mig av en god men upprörd krank. Det kan förstås vara så att du är god, det hör liksom till sakens natur att försöker man peka ut någon första rundan så har man oddsen emot sig, men vad du än vill hävda så är jag övertygad om att chansen att du är ett troll är större än genomsnittet och definitivt större än tex herr nils (numera) eller walium.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,500
Location
Köping
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

mig själv said:
Jag vill spara på Herr Nils och Björn, för dessa kommer att hjälpa oss (jag tror minst en av dem är juste). Jag vill inte heller lägga min röst på någon typ som inte har någon...
...jag vill gärna inte rösta på thark heller, för jag har ju sagt att jag inte ska rösta på folk som är aktiva, utan jag vill hellre driva på mot folk som inget säger. Det känns dock inte som ett dåligt alternativ egentligen. Thark har hamnat i kategorin att han talat, men inte tillräckligt för att göra bort sig. Bra trollstrategi egentligen.

Meh. Nu har alla sagt åtminstone något. I senaste röstrapporten ser jag Andersson, omgitburns, thark och Dnalor som de som inte sagt särskilt mycket konstruktivt och har röster på sig. Sen har Vicotnik (och Vildkatt, medan jag förhandsgranskade) sagt w176, och det känns också vettigt (av samma skäl som de anger).

Foggmock framstår inte som skum, jag var till och med tvungen att gå tillbaka för att kolla varför han har tre röster. Krank och Herr Nils har varit i hetluften, men jag tycker ändå vi ska spara på dem (åtminstone Herr Nils) tills vi har mer belägg. Därför går jag på den som varit tystast av de tysta:

Röst: w176

Vill ni ha mystrådar, så gör "Vi bygger ett kungarike tillsammans" grejer.
Kampen om Riket? :gremgrin:

Nu kan inte jag lova att jag postar mer innan omröstningen. Får hoppas att jag kommer in i en datorsal ikväll (eller att min internetuppkoppling fungerar).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Rösta inte på Herr Nils!

Ok, jag kommer kanske få stå med skägger i brevlådan om det här skulle visa sig vara fel men en röst på herr nils i nuläget är skitdåligt. Det är inte sannolikt att han skulle gå ut och bluffa en roll redan nu, som dessutom är med i en grupp. Visst, visst, chansen kan finnas men den är försvinnande liten jämfört med att han är ärlig här. För även om en sån här lögn skulle kunna rädda honom idag (och bör göra det även om det är en lögn) så har han i så fall förstört hela sitt framtida spel och i ärlighetens namn så låg han inte _så_ dåligt till när han gick ut.

Jag står iofs fast vid att det är ännu värre att inte rösta än att rösta på herr nils men en röst på herr nils är i nuläget också riktigt idiotisk.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,032
Location
Rissne
Re: Min sammanfattning natt till fre

Drevet mot dig baseras inte på att du har udda dygnsrytm, det tror jag inte ens någon överhuvudtaget har nämnts.
Jodå. Det var tydligen skumt att jag loggade ut klockan tre på eftermiddagen. Och det hör samman med min dygnsrytm.

Drevet mot dig baseras på att du gång på gång föreslår saker som bara trollen kan tjäna på (som din envisa ståndpunkt att ingenting betyder någonting första dagen eftersom det inte har kommit några röster än).
Mycket riktigt, just nu är allt jag ser bara löst, innehållslöst pladder, och ett gäng tokar som lägger för mycket värde vid skitsaker. Redan har två roller outats, trots att vi vet att det är den typ av information som bör hållas på. Allt tack vare att vissa tror att det som händer första rundan spelar någon roll. Ingen röst som någon lagt hittills är värd ett jota - det man möjligen kan se är vilka som ändrat sig många gånger, men öht har jag svårt att fatta några genomtänkta beslut utan fastställda röster. Hittills kan alla, från troll till goda, ha kastat runt röster mest för att tvinga ur folk reaktioner eller styra diskussionen. Rösterna betyder med andra ord inte så mycket.

På att du när du blev anklagad agerade dels väldigt defensivt och dels inte använde den reaktionen jag hade förväntat mig av en god men upprörd krank.
Hur, exakt, beter sig en god men upprörd Krank? Hur många har du observerat? Förra varulvsspelet var jag som bekant inte någon vanlig skurk, utan en joker. Det värsta man kan säga om mig är att jag är korkad eller har fel, eftersom jag dels inte tycker mig se något meningsfullt sätt att få ut någon egentlig information första rundan och dels inte gillar att bli anklagad.

Hur skulle jag ha reagerat? Jag ser följande alternativ:

* Ignorera anfallet. Förödande och dumt.
* Neka, utan vidare förklaring. Inte så smart.
* Bemöta anfallets grunder, förklara att det folk baserar sina misstankar på i själva verket beror på något helt annat.
* Välja ut någon mer eller mindre slumpvis och skylla på den istället, helt utan egentliga argument.
* Välja ut någon av de i mina ögon i princip helt ogenomtänkta bandvagnar som redan startats av folk jag inte litar på.

I mina ögon var det rimliga alternativet det tredje. Sedan kanske min åsikt om första rundan är förfelad, men den grundar sig på tidigare varulvsspel här samt t.ex Risings kommentarer angående varulvsspel på andra forum. Det är möjligt att jag missuppfattat saker och ting eller är lite korkad, men det är allt.

Nu när Herr Nils outat sig får jag ta och fundera ett par svängar till, men fan vet om jag inte vill ha bort honom ändå, mest för att jag tycker illa om hur han försöker styra diskussionen och spelet, och för att jag stör mig oerhört på hela hans attityd i sammanhanget.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

vem ska jag rösta på då? för jag gissar att folk röstar på mig om inte jag röstar...
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Sedan är frågan om du ska lyssna på den som du röstade på överhuvudtaget. Men i övrigt så håller jag med, ut och rota lite. Om inte annat så finns det en del tysta spelare som inte bidrar med så mycket.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Rösta inte på Herr Nils! varför...

Nej, rösta på w176 snarare. Krank är i alla fall aktiv och kan ge upphov till att skapa ledtrådar fråna ndra, eller avslöja sig själv. Fokusera då hellre på inaktiva spelare om du är osäker.
 
Top