Min sammanfattning natt till fre
Det är en person som har seglat upp väldigt högt som misstänkt på min lista och det är herr nils.
Det finns ett antal skäl till det här, först och främst så lade jag ut en liten hint om att jag tänkte anklaga krank och redan innan jag kommit med några skäl så högg herr nils på alla cylindrar åt samma håll. Sen så skrev han själv både innan och i början av partiet att han inte tänkte vara speciellt aktiv, att han hellre klappade sina katter och vad det var och nu verkar det helt plötsligt som att det trotts allt är han som är inne och leder en megakampanj. (Det tyder förövrigt på att han tyckte att dagen var på väg att gå åt fel håll, var det Vicotnik och Andersson som var under press när det här hände?) För det tredje så är han extremt enkelspårig när det gäller krank och verkar inte ens överväga de andra spår som har varit uppe under dagen, även om jag förstår att man måste vara konsistent när man pressar någon så finns det ingen anledning att försöka gömma undan allt annat. Dessutom så tycker jag det är äckligt när han säger att han tycker det är ok om man röstar på honom.
Jag får ångest av det här spelet
Det sagt, så tänker jag inte ändra min röst, för herr nils har nämligen rätt i varje argument mot krank och krank har fel i varje argument för att försvara sig (ok, lite överdrivet men bra nära sanningen). Mitt ursprungliga argument mot krank var alltså inte att han loggade ut från forumet, utan det var att han uppenbarligen var inloggad, lät bli att skriva och sen försvann flera timmar innan han enligt egen uppgift går och lägger sig.
Det här om att det inte finns någonting att gå på första dagen så alla borde bara skriva slumpmässiga kommentarer istället för att göra något vettigt (eller ok det var väl inte riktigt så ni uttryckte det) är fel. Det bygger på den felaktiga uppfattningen att det enbart är rösterna som kan analyseras (för mer info kring det här se diskussionen troberg förde efter förra spelet), att tillexempel pressa någon för att se hur den reagerar är fullt legitimt och det är då förstås bra om man har något skäl att starta med men det är inte där man slutar.
Som jag sa i förra spelet så är det också så att ett bra argument dag ett inte alls är samma sak som ett bra argument dag fyra tex men det är fortfarande bara dumt att för den sakens skull inte bry sig om argument dag ett. Så när kranks enda metod idag är att försöka säga att det finns ingenting någon kan utnyttja idag och inte förstår/inte vill förstå att vi då kommer ligga i princip lika illa till imorrn tycker jag inte bara är dåligt, jag tycker det är misstänkt. Jag tycker också att han nu röstar på herr nils är misstänkt för jag skulle nämligen gissa på att om krank var god och blev riktigt upprörd så skulle han istället köra på (den andra taktiken jag hatar) "fine! döda mig då! så får ni se hur fel ni har!" men den är förstås omöjlig rent psykologiskt att köra när man de facto är ett troll eftersom folk om dom kör den inte kommer ha fel. (Det sagt, det här är inte samma läge som när herr nils säger det, för herr nils är inte en känslomänniska på samma sätt och spelar liksom mig för att vinna).
Det konstruktiva av krank hade förövrigt varit att se till dom andra spåren som faktiskt finns men som sagt han verkar vara mer ute för att sprida dimma.
Så, min röst står kvar, jag mår inte bra eftersom jag också misstänker herr nils och dom två uppenbarligen inte är på samma lag (se där ytterligare en sak som jag redan har läst ut innan vi har några klara röstningar att räkna) men båda dom ligger högre upp på min lista än övriga och krank ligger trotts allt högst.
Sen försöker jag vara så aktiv som möjligt trotts att jag är ute och reser och tycker väl att jag sköter mig bättre än vissa andra men känner ändå att jag inte riktigt har fått tid att sitta ner och verkligen analysera saker, men om jag inte sagt något om Genesisdebatten imorrn så får ni påminna mig, det finns en hel del intressant där också nämligen.