Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Jag är besviken!

Ni förstör vår chans att vinna, samt sänker nöjet av hela spelet, bläää för er, trähattar.

Du driver på så hårt, den atmosfören gjorde mig lite olustig i förra spelet. Jag var sugen att rösta på dig enbart därför i denna omgången, men det var ju inte mycket till argument så jag lät bli.

Så vi har olika uppfattning om vad nöjet med spelet är. Jag skulle vilja se färre, koncisare inlägg och mer rollspel, för det hade gjort det roligare för mig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning:

Nu för jag bok över alla röster via Access, vilket underlättar en del; så här kommer en rösträkning:

Foggmock (3) : Arvidos, magoo, Lindenius
omgitburns (3) : Vicotnik, Pilzeman, Andersson
thark (3) : Dr. Markehed, omgitburns, Hellzon
Andersson (2) : Johoohno, Genesis
krank (2) : Herr Nils, Björn den gode
Dnalor (1) : Foggmock
Hellzon (1) : Anders Åstrand
Herr Nils (1) : Traffaut
Vicotnik (1) : Dnalor
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,032
Location
Rissne
Re: Jag är besviken!

Men nu tänker jag lyssna på dina argument till varför det var en bra plan eller varför någon annan förtjänar banning foten mer än du.
För det första: Ingen har i dagsläget något som helst underlag för sin röst. Nej, inte du heller. Allas röster är med andra ord i dagsläget helt ute i det vilda, baserade på ganska exakt lika vettiga grunder som att bara slumpa röster. I praktiken har alla just nu slumpat sina röster.

Och gällande om någon annan förtjänar banning...

* Jag funderade ett tag kring omgitburns mest för att jag har svårt att läsa hans inlägg, men å andra sidan ska man inte vara elak mot folk som inte kan skriva ordentligt, de kan ju ha dyslexi eller nåt.

* Å andra sidan finns det nu någon som driver otroligt hårt och nästan överdriver i sin nit. Någon som i dagsläget framstår ungefär som en rabiessmittad pitbull. Som inte är rädd för att sprida otrevliga kommentarer, rena förolämpmningar och okvädesord omkring sig i vartannat inlägg. Någon som beter sig lite som... Tja, lite som mig, när jag är i mina värsta trollningstag.


Sålunda har du övertygat mig: Jag ska inte slumpa. Jag tänker däremot dra en gissning på att du, Herr Nils, är ett troll. Och dessutom kanske dessutom KRANK, men det vettefan om mitt ego medger att tro att jag skulle vara bland de som faktiskt fanns som roller.

Röst: Herr Nils
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Rösträkning:

Ursäkta om jag ber om merarbete, men jag skulle för tydlighetens skull vilja se en lista på vilka som inte röstat vid varje rösträkning.

Är det för mycket begärt får du väl moderatormörda mig :gremgrin:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,099
Location
Göteborg
Re: Ändrar min röst.[Röst]

Ja ursäkta. Mitt syfte var att rösta på en av de tysta. Eftersom omgitburns och thark var just tysta visste jag inte vem av dem jag skulle rösta på, så jag tog en anledning ur luften och det blev att omgitburns i sin tråd om sitt rollspel skriver han om "munkar" som jag först inte förstod att det rörde sig om en helt egen ras och inte den sortens munkar vi har i vår värld. Min inskränkta syn på druidliknande personer gav upphov till en disskussion om munkarna, men nu har jag förstått vad han menade. Men att jag när han först postade dem tyckte att hans munkar var konstiga var det enda jag kom ihåg om honom, jämfört med ingenting alls om thark. Av denna helt ovidkommande anledning föll min röst alltså på honom av de två .

Nu har vi bara en tyst person och jag håller vad jag sagt om att rösta ut dem.
Röst: Thark
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,451
Location
Göteborg
Re: Rösträkning:

Det är framförallt på grund av att de som röstat på dig inte loggat in sedan du röstade. Det här är en av utmaningarna med att spela i forumsformat, antar jag. Om de inte loggar in innan 1800 imorgon (om exakt ett dygn), så kommer du att ha fått tre röster från personer som inte ens vet att du har postat.

Därför gäller det att vara ute i tid om man vill påverka opinionen. Själv tänker jag se till att vara inloggad runt 1730 imorgon och se hur läget ligger då, och kanske ändra min röst en andra gång. thark ligger ju bra till, om han inte dykt upp vid det laget.

Men man kan inte räkna med att alla har möjlighet att göra som jag (eller ens att jag har det; jag kan ju få förhinder).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Jag är besviken!

Well, kan hålla med dig om att det är lite inlägg här. Vilket förvånar mig åxå. Det kunde varit mer, mycket mer till & medSå jag hoppas innerlgiet på mer aktivitet här.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,451
Location
Göteborg
Re: Jag är besviken!

För det första: Ingen har i dagsläget något som helst underlag för sin röst. Nej, inte du heller. Allas röster är med andra ord i dagsläget helt ute i det vilda, baserade på ganska exakt lika vettiga grunder som att bara slumpa röster. I praktiken har alla just nu slumpat sina röster.
Men när är det då vettigt? Vilken gräns måste man passera för att det skall räknas som underlag? Flera stycken har ju redan röstat, är inte det underlag? Eller menar du att det kan vara fejkröster för att man planerar att ändra dem i sista minuten?

I varje fall så tycker jag att det verkar vettigare att anklaga folk, se hur de svarar, titta på vilka som anklagar vilka, och så vidare, för att få fram underlag till senare omgångar. Jag menar: om alla skulle slumpa sina röster i första omgången så skulle vi ju inte ha något underlag för andra omgången, heller. Och då vore ju det vettiga att slumpa rösterna igen, och då har vi sabbat hela spelet. Hur hade du tänkt att bygga upp din statistik på vem som röstar på vem om du slumpar fram rösterna?

(Jag skrev min förra post medan Pilzeman skrev sin. omgitburns, du är uppenbarligen säker för tillfället.

/genesis. Noterar att krank röstar på Herr Nils synbarligen på grund av irritation.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Jag är besviken!

Johan K said:
Så jag hoppas innerlgiet på mer aktivitet här.
På vilket sätt tänker du bidra själv till "aktivitet" och framförallt trolljakt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,032
Location
Rissne
Re: Jag är besviken!

Men när är det då vettigt?
Alltså; jag föredrar ju att analysera förhållandet mellan t.ex hur folk agerade i föregående runda jämfört med hur de då röstade, korrelerat med vem som faktiskt lynchades etc. I denna runda finns det ju ingen "föregående runda" och att kolla på hur folk röstat innan 18:00 imorron är helt meningslöst eftersom röster kan komma att ändras hursomhelst. Efter 18:00 imorron finns det däremot anledning att kolla hur folk röstade, hur de bytte sina röster, och så vidare.

Sedan kanske det här inte är en särdeles smart strategi, men det är så jag tänker kring det här iaf.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Jag är besviken!

@ Genesis: Jag får känslan av att du springer andras ärenden väldigt ofta. Nappar på en sagd tanke av någon och berättar om den ännu en gång i egna ord. Är detta planerat eller inte?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,451
Location
Göteborg
Re: Jag är besviken!

Johoohno said:
@ Genesis: Jag får känslan av att du springer andras ärenden väldigt ofta. Nappar på en sagd tanke av någon och berättar om den ännu en gång i egna ord. Är detta planerat eller inte?
Svar ett: Ja, det är planerat.

Svar två: Ärligt talat så är jag ny på varulvsspel och vill se till att jag förstår allt som sägs. Dessutom så känns det som om missuppfattningar kan vara ödestigra i ett sådant här spel.

Sedan låter jag kluriga analytiker reda ut vilket svar som innehåller mest sanning. Jag är ärligt talat inte helt säker själv, men vill inte avslöja för mycket om mina planer.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Rösträkning:

jag skulle för tydlighetens skull vilja se en lista på vilka som inte röstat vid varje rösträkning.
'kejrå. Ny rösträkning:

Thark (5) : Dr. Markehed, omgitburns, Hellzon, Pilzeman, Dnalor
Foggmock (3) : Arvidos, magoo, Lindenius
Andersson (2) : Johoohno, Genesis
Herr Nils (2) : Traffaut, krank
krank (2) : Herr Nils, Björn den gode
omgitburns (2) : Vicotnik, Andersson
Dnalor (1) : Foggmock
Hellzon (1) : Anders Åstrand
Ingen röst : Johan K, Marco Behrmann, Nightowl, Orfeus, thark, VildKatt, Walium, W176
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Min högst personliga sammanfattning natt till

Fast nu var ju grejen den att Pilzeman sa att det berodde på att omgitburns sa konstiga saker om munkar...
Han åsyftar alldeles säkert det faktum att omgitburns postade om ett rollspel han meckade med på makarforumet lite sen. Där folk tyckte det var märkligt att han hade munk som ras och inte som yrke. Då förklarade han (efter många förfrågningar) att han med munkar menade någon sorts halvgudsmäktiga ödlemän.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Jag är besviken!

På vilket sätt tänker du bidra själv till "aktivitet" och framförallt trolljakt?
Genom att föröska vara mer aktiv, såkalrt.
Dock så ska jag på konvent imorogn. Så i nuläget blir det inte så mycket ljud ifrån mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Varulvsspel 3 - Ändrar min röst [Röst]

Eftersom omgitburn's har skrivit nu så flytar jag min röst till Thark
Röst: Thark
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Jag är besviken!

krank har jag missat något men är inte runda ett slut 21:00 på Fredag och inte 18:00?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Till alla tharkröstare

thark har många röster på sig nu och jag hoppas att ni som röstat på honom för att han är tyst håller regelbunden uppsikt över om/när han återvänder (vilket förhoppningsvis blir med ett innehållsrikt inlägg).

Jag har även upptäckt att thark inte gjort något inlägg sedan den 14e februari (vilket var då han skrev att han ville vara med i detta spel).
 
Top