Wow vilket svar
Såg inte att du hade svarat tidigare så räkna inte med något långt svar just nu då klockan är långt efter läggdags för mig.
Jag vill börja med att säga att dina farhågor gällande hurvida SD vill reformera eller helt slopa integrationen är du inte ensam om. Låt mig försöka förklara hur jag tänker gällande SD. Jag tror inte SD vill eller någonsin kommer att lyckas eliminera integrationen, inte ens om de verkligen har det som dold agenda. Det jag däremot tror är att SD inträdet i riksdagen kommer att belysa att integrationen inte är bra idag och att frågan är viktigare för många än vad de tidigare etablerade partierna tycks tro.
Eftersom samhällsklimatet är som det är så vill jag också poängtera att jag personligen inte vill leva i något kulturellt limbo där utbyte med andra kulturer inte förekommer. Dock är jag också av åsikten att bara för något är främmande och nytt så är det inte per automatik bra och närande för Sverige. Och för att vara extra försiktig så vill jag än en gång påpeka att jag talar inte om människor här utan kulturella yttringar av olika slag. Alla nya yttringar(tex att vaska champagne) är inte av naturen av godo bara för att de är just nya och från främmande länder. Jag vet att liknelsen inte var jättebra men jag hoppas att ni som orkar läsa det här väljer att förstå vad jag menar och inte att tolka det som en politisk häxjägare skulle välja att göra.
Jag tror att SD inträdet i riksdagen i slutändan kommer att vara av godo oavsett vilket uppsåt SD har då det slutligen har belyst att många ogillar den integrationspolitik som har varit gällande i många år. Jag är också säker på att anlendingarna till att ogilla dagens integrationspolitik är lika varierande och lika många till antalet som SD har väljare.
Tror jag att SD är lösningen på alla problem och om SD får regeringsmake i framtiden så kommer vi alla leva i ett blågult paradis? Nej verkligen inte... Allt här måste förtydligas då jag inte vill bli kallad varken rasist eller andra lögner då just nazismen och rasismen är väldigt långt från mina värderingar.
Du säger också att kritik av integrationen blir kritik av invandraren på grund av "guilt by association".
Inte min avsikt att kritisera invandraren som person dock tror jag att "guilt by association" tråkigt nog är ofrånkomligt i många politiska debatter och diskutioner. Som tex att alla tycks se på SD väljare som retarderade och inavlade rednecks som definitivt inte har tänkt igenom sina val när de röstade på SD och om de har tänkt igenom valen så är de uppenbart korkade nog att missa saningen och gå på lögnen. Går nog inte att helt komma från "guilt by association". Det betyder dock inte att vi måste gilla det och därför är det viktigt att poängtera att det är integrationspolitiken och dess följder som inte fungerar, inte invandraren själv.
Det blev en del text ändock men jag har säkert missat att svara på det du egentligen ville ha svar på, och om så är fallet så fråga igen så ska jag försöka svara med bästa förmåga.
Vill dock slutligen säga det uppenbara. Jag talar bara för mig själv då jag inte är medlem av SD och de jag känner som har röstat SD är lika mycket individer som jag själv och lär ha andra svar än jag på samma frågor.
God natt och sov gott oavsett vilken politisk åsikt ni har.
Ett klipp som visar att det inte bara är jag som tror att SD inte är rasister
http://www.youtube.com/watch?v=7dwmYzZwxrQ