Vi kan väl blåsa nytt liv i tråden med mer Discourse.
Jag har inte sett så mycket om det i den svenskspråkiga sfären, men på Twitter, YouTube och Mastodon så har diskussionen fullständigt exploderat. Med en ny OGL runt horisonten så har alla med en egen kanal fått stoff att prata om dagligen. Min mailkorg får regelbundna uppdateringar från spelmakare som gjort DnD-material och sålt via DriveThru som nu väljer att packa allt de har i bundlar och sälja för vrakpris. Vissa säljer sina produkter till kraftigt rabatterade priser, andra har dragit in försäljningen helt.
Diskussionen handlar stort sett bara om hur man skall kunna verka i rollspelshobbyn utan DnD. Det finns en protestlista att skriva på för att signalera sitt missnöje över de nya villkoren, men jag tror att även om WotC skulle köra en "vi skoja bara" så är nog skadan gjord. OGL:en och deras avsikter är så misstänkliggjorda att världen aldrig återgå till det som var.
Jag har till och med sett Twitter-trådar från folk som varit helt 5e-fokuserade som efterlyst andra spel att spela. Något som stort sett lyst med sin frånvaro helt tidigare (och de som försökt prata om alternativen till 5e har setts som påstridiga tomtar).
Det kommer nog att storma mer framöver, men kanske kan det nya landskapet vara bördigt när dammet lagt sig. En värld där WotCs monopol är brutet och folk spelar spel som är anpassade för att göra precis det som gruppen vill spela. :-D