Nej, det är korrekt att du inte vet det. Så vitt jag vet så har dina projekt alla varit i begränsad omfattning och på hobbybasis. För mig ter det sig då en smula arrogant och fyrkantigt att hävda att andra gör fel och om de gjorde som du skulle problemen vara lösta. Lite som att försöka pressa genom en fyrkantig kloss i ett runt hål.Jag har varit involverade i minst 9 rollspelssläpp och har en utbildning i projekt- och gruppdynamik och användbarhet. Jag vet inte hur Fria Ligan genomför sina projekt i detalj men det måste finnas utrymme för att kritiskt kunna diskutera sådant här.
En kommersiell satsning med knappt 12,000 backers, på två språk, två dussin författare, multipla feedback-rundor, och med fasta produktions-deadlines är något helt annt än hobbyprojekt (där dina metoder är enklare att genomföra). Du kanske kan vara ödmjuk nog att acceptera att du faktiskt inte vet säkert eller proklamera för processer som inte är applicerbara på de sätt du är van vid, helt enkelt eftersom omständigheterna skiljer sig åt.
Istället kunde jag se det som en glimt eller inblick in i den komplexa värld som är kommersiell rollspelsutveckling, där tid är en ständig bristvara. Detsamma gäller alla kommersiella branscher. För hade detta varit ett enkelt problem att lösa så hade det varit löst för länge sedan.