Re: Öööh, nä
Egentligen skulle jag vilja se att tjejerna på forumet startade upp en "girls-only"-tråd om ämnet och diskuterade på egen hand, medan vi mansgrisiga förståsigpåare får nöja oss med att lyssna och lära.
funderar lite i samma spår.
tycker det var en intressant notering där.
jag har en uppfattning (en känsla kan man kanske kalla det) att alla rollspel är skrivna för män/killar. More or less.
Sen finns det tjejer som gillar att hänga på grabbarna/bröderna/pojkvännen, vara med att köra rollspel.
Vissa tjejer har ungefär samma rollspellssmak som grabbarna, och de hänger på, vissa har annan smak och kan få grabbarna att ändra spelstil så mycket att tjejerna gillar det.
Men jag får den gnagande känslan (kan vara fel) att de flesta spel och spelgrupper ändå är ett gäng killar med en eller annan tjej med.
om det finns tjejgrupper som spelar rollspel bara med tjejer (och det vet jag att det finns minst en), ungefär som 80% (av spelgrupperna är med bara killar), hur skulle de då se ut?
väldigt olika sinsemellan, efterssom tjejer precis som killar gillar olika saker, men kanske kan man om man iaktar en stor grupp "bara tjej rollspelsgrupper" se ut?
Jag tror vi har ganska få "bara tjej rollspelsgrupper" och jag tror att det finns något inneboende grabbigt om de flesta rollspel, jag vet inte riktigt exakt vad det är men jag tror det finns där.
Sen kan man ju säga att det är bra som det är och de tjejer som spelar trivs med som det är, visst kan man säga så.
vad tror ni