För det första så är det här mitt första inlägg, så... öh... hej!
För det andra så är jag ingen expert på området, men jag låtsas gärna ^_^
Jag föreslår en beskrivning, men ingen torr sådan som du antyder, utan en spännande och intressant. Börja gärna med något kortfattat som ger läsaren en idé om själva känslan i spelvärlden, och skriv sedan entusiastiskt alla detaljer som måste med. En novell som extra-läsning är inte helt fel.
En beskrivning behöver inte alls vara torr, utan kan vara lika levande som någon novell.
Jag tror att jag förstår vad du vill säga, men mina slutsatser är lite annorlunda, åtminstone när det gäller tillämpningen. I grund har du rätt, men rollspel behöver inte vara en korrekt simulering av alla aspekter av verkligheten. Vissa avvikelser kan man ta.Det var ju synd att jag inte klarade av att få dig att förstå den poäng eller det resonemang jag tyckte mig ha.
OK, antingen är du ironisk och det kan jag ta, eller så menar du allvar och ger mig ett massivt messias-komplex.Sedan vill jag faktiskt tacka dig för att dig för att du faktiskt fick min hjärna att börja fungera på för ett mig mer tillfredställande sätt än på mycket länge. Du fick mig verkligen att börja förstå och betänka relevansens betydelse i olika sammanhang, den betydelsen har jag inte betänkt på ett korrekt sätt hitills upplever jag, så det glädjer mig otroligt mycket. Det känns som jag ser världen med nya och bättre ögon nu, det är inte ironi, jag upplever det verkligen som att just du fått mig att uppleva dessa för mig numera uppenbara och viktiga relevanser i olika sammanhang.
Det känns kanske lite larvigt att jag visar min tacksamhet gemtemot dig så här, men jag vill ju verkligen att du ska förstå hur revolutionerande din inverkan varit på min nya tankeförmåga så jag hoppas att det inte gör något.
Äh, det var inget fel på din insats i den här tråden. Den var intressant och givande, och de argument du kom med väckte nya ideer hos mig, nya infallsvinklar. Kör hårt!Nu ska jag tack vare dig ge mig ut på förhoppningsvis spännande tankefärdärder i andra inlägg, där jag ska försöka att verkligen skriva saker som är relevanta eller i alla fall mer konstruktiva i sammanhanget. Kanske kan jag dessutom nu få till egna trådar som har mer relevans eller konstuktivitet till saker än vad jag hitills (miss)lyckats med ... det visar sig nog snart.
Japp, du har missuppfattat allt, fast i det här fallet är du långt från ensam. Till och med vissa matematikläroböcker (på lägre nivå) gör detta misstag.Varför skulle man inte kunna lägga statestik på enstaka fall? Måsåvara att det inte blir "säker" statestik(om det nu finns något som sådant) Men nog är det väl åndå statestik? Har jag missuppfattat allt?
OK, antingen så tar du det här på på tok för stor allvar eller så driver du med oss. I vilket fall, sakta ner lite.Fan jag sitter här och gråter ... tack för att du förklarade det så bra, då kanske jag inte är en idiot (se gärna inlägget ovan).
Ingen ironi bara sanning!
Tack för att du finns och är en i min mening underbar människa!
Eller så finns det fasta attributmodifikationer för man/kvinna som gäller för alla raser oavsett rasens attributmodifikationer i övrigt. I standardfantasyspel a'la Eon borde det lugnt kunna tillämpas på alla spelbara raser, åtminstone. Att en alvman och en alvkvinna skiljer sig lika mycket åt styrkemässigt i förhållande till varandra som en människoman och en människokvinna, oavsett alvernas styrka i förhållande till människornas, tycks ganska logiskt i mina ögon. Det verkar gälla någotsånär för alla däggdjur i vår värld, åtminstone.Nej. Det är inte motiverat att skilja män och kvinnor åt när det gäller attribut. Då måste du ju skilja alla andra rasers kön åt, eller har de EXAKT samma kroppsbyggnad eller inget kön alls.
Öh...nej. Män är längre för att det Ska Vara Så. Längden har mycket med födan att göra, men det märks först sent i historien då människan verkligen skjutit i höjden längdmässigt, och skillnaderna i medellängd på olika platser i världen är mycket stora. Men det faktum att män är större än kvinnor har inte mycket med föda att göra. Det är nämnligen likadant för precis alla däggdjur på hela jorden, och där lär då inte hannarna konsekvent äta mycket mer. En i mitt tycke ganska talande iakttagelse. Med andra ord hävdar jag genom en enkel logisk iakttagelse (dvs vetenskapligt) att det finns genetiska orsaker att män är större än kvinnor.Men trots detta kan det finnas genetiska orsaker till att män överlag är längre än kvinnor, men för att hävda det måste man hitta forskning som tar bort andra felkällor, som t.ex. att könen behandlas olika i samhället, rör sig olika mycket osv. Detta går inte att göra och således kan man inte hävda vetenskapligt att män är längre än kvinnor på genetiskt orsaker. Det man kan hävda är att män är längre än kvinnor i vårat samhälle pågrund av komplexa samband mellan en rad olika faktorer.
Ta inte så allvarligt på dig själv. Om din argumentation var idiotisk så är över 90% av inläggen här idiotiska, och så kan det väl inte vara.dels att jag uttryckte mig dåligt, kanske idiotiskt i viss mån
OK, det är lugnt. Jag ska inte lägga mig i ditt privatliv, bara konstatera att att jag tror att alla förstår att man kan ha dåliga dagar eller vara under press. Jag vet det mycket väl, min far dog för en månad sedan efter en längre tids sjukdom, vilket varit väldigt tungt och säkert bidragit en del till en del av mina korkade inlägg på sistone.itt sammanbrott berode nog också på en massa andra faktorer, som trötthet, stress och det faktum att jag vistas i en miljö i verkligheten där hån och gliringar gör det tufft att klara trycket, fast jag har aldrig tidigare råkat ut för ett liknande sammanbrott så vart denna egentliga bagatell debatt droppen som fick bägaren att rinna över ... kanske inte debatten i sig men min tillfälliga överkänslighet samt att jag kanske generellt sett övertolkat en hel del intentioner.
Tja jag kan egentligen förklara allt men det blev kortslutning, så var det.
Har du en aning om hur otäckt jag tycker det låter? Jag känner mig definitivt inte kvalificerad att vara någon ledstjärna. Lite inte för mycket på mig, tänk själv också, åtminstone tillräckligt mycket för att lasta av mig eventuellt ansvar.Så mitt nya sätt att tänka vilket du gav mig i någon mening (hjälp till självhjälp eller något) har nu gett mig en salig lycka, nu känner jag också att jag börjar kunna komma med nya perspektiv, tack vare dig återigen.
Jag insåg det och det passar mig perfekt.Däremot gillar jag dig inte på samma sätt som jag gillar min flickvän.
Ta en del av äran själv. Jag har själv fått sådana wow-upplevelser, och även om de triggas av någon extern tanke/händelse så kommer de från en själv.Jag gillar ditt sätt att tänka och det faktum att du öppnade upp min tankevärld.
Bah, de har aldrig brytt sig om detaljer som fakta ändå. De hittar säker annat som de kan felcitera...För övrig undrar jag om mitt sammanbrott kan vara farligt om rollspelsmotståndare får tag på det var på det genast bör raderas, jag gör så om det går föresten, annars kanske admin kan bedöma risken och radera det isåfall.
Låter bra, jag var faktiskt lite orolig ett tag.Karin boje (stavning osäker) skrev något i stil med "det gör ont när knoppar brister", så det gjorde ont när min knopp och då syftar jag på huvudet brast, men var inte farligt förstår jag nu, men det kanske inte alla förstår ...