Jag tyckte om det sista stycket jättemycket:Storuggla said:För de som missat det, skriver en av manusskrivarna av sig angående hur det känns att skriva något som floppar här.
Storuggla, någorlunda besläktat med näbbmöss
Detta från mannen som givit oss klassiker som The Crow: Wicked Prayer, Halloween: Resurrection och Cube 2: Hypercube (som förvisso var rätt ok).Storuggla said:För de som missat det, skriver en av manusskrivarna av sig angående hur det känns att skriva något som floppar här.
Han svarar på hur det känns, men inte varför det gick snett. Fantasy är en filmgenre som i mina ögon är särdeles hårt drabbad av kalkon-rullar. Även om det finns kalkonfilmer inom alla typer av film, tror jag andelen i fantasy är högre än i andra genrer. Därför borde alla inblandade vara extra lyhörda för signaler som pekar på ett dåligt resultat. Det hade varit mer intressant att höra honom berätta varför resultatet inte blev bättre än vad det blev.Storuggla said:För de som missat det, skriver en av manusskrivarna av sig angående hur det känns att skriva något som floppar här.
Storuggla, någorlunda besläktat med näbbmöss
Det har många bevisat långt före honom. Fritz Lang, Roger Corman, Tage Danielsson, Jim Henson, Ching Siu-Tung, Hayao Miyazaki, Simon Wells & Brenda Chapman, Lam Ngai-Kai, John Milius (that's Conan), Ron Howard, för att bara nämna några.Peter Jackson har visat att det går att göra bra fantasyfilm.
//erik. att inte lyssna på the Nerdist borde i princip vara förbjudetMekanurg said:
Jag tror grundproblemet är att fantasy historiskt sett inte tagits på allvar. Då har inte kvalitetsregissörerna, kvalitetsmanusförfattarna eller A-listeskådisarna kommit heller.Patrick Bateman said:Han svarar på hur det känns, men inte varför det gick snett. Fantasy är en filmgenre som i mina ögon är särdeles hårt drabbad av kalkon-rullar. Även om det finns kalkonfilmer inom alla typer av film, tror jag andelen i fantasy är högre än i andra genrer. Därför borde alla inblandade vara extra lyhörda för signaler som pekar på ett dåligt resultat. Det hade varit mer intressant att höra honom berätta varför resultatet inte blev bättre än vad det blev.
Det har många bevisat långt före honom. Fritz Lang, Roger Corman, Tage Danielsson, Jim Henson, Ching Siu-Tung, Hayao Miyazaki, Simon Wells & Brenda Chapman, Lam Ngai-Kai, John Milius (that's Conan), Ron Howard, för att bara nämna några. </div></div>Ymir said:<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Peter Jackson har visat att det går att göra bra fantasyfilm.
Jag såg den igår och tycker att du är väl generös i din bedömning. En etta är ett oförtjänt högt betyg.Lindenius said:Jaha. Nu har jag sett Conan.
På en skala mellan ett och fem ger jag filmen en stabil etta.
Nu tänker du baklänges. Givetvis är rätt tankegång "nu när fantasyfilmer är populära så måste vi släppa vår film så att vi kan cash:a in på populariteten. Ett hyfsat känt namn som Conan lär vara money in the bank".Patrick Bateman said:Peter Jackson har visat att det går att göra bra fantasyfilm. Även med en mindre budget, hade de inte kunnat göra Conan bättre än så här? (Jag har ej sett filmen, bara läst recensioner.)
Början är fan värst. Kid Conan ... så värdelöst.Oldtimer said:Jag såg den igår och tycker att du är väl generös i din bedömning. En etta är ett oförtjänt högt betyg.Lindenius said:Jaha. Nu har jag sett Conan.
Redan efter 40 minuter satt jag och hoppades att den snart skulle vara slut. Det kändes som etthundra minuter av mitt liv som jag aldrig kan få tillbaka igen. Fruktansvärt.
Precis, många regissörer har visat att det går att göra bra fantasy.Ymir said:Det har många bevisat långt före honom. Fritz Lang, Roger Corman, Tage Danielsson, Jim Henson, Ching Siu-Tung, Hayao Miyazaki, Simon Wells & Brenda Chapman, Lam Ngai-Kai, John Milius (that's Conan), Ron Howard, för att bara nämna några.Peter Jackson har visat att det går att göra bra fantasyfilm.
Va? Kid Conan är ju den enda delen av filmen som håller ihop klippmässigt… fram till han kommer in till anfallet i byn och man inte fattar vilken sida killen slåss mot och vilka som skjuter pilar mot vem.Magnus Edlund said:Början är fan värst. Kid Conan ... så värdelöst.Oldtimer said:Jag såg den igår och tycker att du är väl generös i din bedömning. En etta är ett oförtjänt högt betyg.Lindenius said:Jaha. Nu har jag sett Conan.
Redan efter 40 minuter satt jag och hoppades att den snart skulle vara slut. Det kändes som etthundra minuter av mitt liv som jag aldrig kan få tillbaka igen. Fruktansvärt.
Behållningen med Conan för mig har alltid varit den skitkoola settingen, som i termer av stämning, historisk känsla och häftiga tropes överträffar det mesta som gjorts därefter. Problemet med många mer sentida tappningar av Conan är att de i alldeles för liten grad acknowledge:ar den orientalism och/eller exotism alla bra Conan-stårys somehow har element av, utan tex förläggs till tråkiga cimmeriska bergsbyar och andra urvattnat pseudoeuropeiska miljöer, som är de klart -minst- koola i REHs fantasyvärld. Conan ska skutta runt i pseudo-Iran, febriga djungler eller på hemsökta öar, krascha harem och trollkarlstorn och battla ormar, ödlemän och/eller apor, det är då han gör sig bäst.Allt som allt ger jag rullen en 3,5 av 5. Ganska bra, men hade kunnat göras bättre. Vad folk måste ha i åtanke är att Conan-novellerna är skräplitteratur och Arnoldfilmerna är B-rullar. Det finns inget djup eller någon vidare ståry någonstans; behållningen är att en stor djävla barbarsnubbe rockar loss och köttar folk till höger och vänster.
Tack för citatet! Mycket inspirerande! Var kommer det ifrån?Måns said:David Mamet berättar för manusförfattarna till The Unit hur de bör skriva manus. Kanske borde fler läsa det?
David Mamet said:Greetings.
(snipp)
- Love, Dave Mamet, Santa Monica 19 octo 05
Scorpion King 1?Ymir said:Conan ska skutta runt i pseudo-Iran, febriga djungler eller på hemsökta öar, krascha harem och trollkarlstorn och battla ormar, ödlemän och/eller apor, det är då han gör sig bäst.