Arvid, ta lite sköldpadssoppa! Inte?
Jag har gått genom Arvids första poster under dag ett och oj...det var inte mycket att komma med. Jag har respekt för honom för han är smart och erfaren, lite Måns sådär, men efter vad jag har läst hittills...
[Arvids citat är kursiv text]
Emfatiskt medhåll på att röster ska delges i tråden!
Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
Nähä? Skojar du? Ärligt talat Arvidos, det här är för försiktigt spelat. Nu kanske du vill hålla på något viktigt, men att säga så där är att tala onödigt mycket i dimslöjor. Dessutom tycker jag mig inte se något direkt fluff i min roll, mer än att jag har ett rykte. Slirigt som fan.
Ja, vi kan dreva som i att sätta press på en deltagare, inte sant? Däremot så kommer hens eventuella ulvkompisar kunna "hoppa på" utan att faktiskt rösta på denne, så man kan ju inte utläsa lika mycket ur vilka deltagarna säger att de röstar på.
Det gör ju det extra viktigt att vi är noga med att skriva vem vi röstar på här i tråden. Om Vico publicerar röstresultaten kan vi spåra lögnare (ulvar) därigenom, och om inte så är det iaf lättare att schabbla till det när man argumenterar för en lögn.
Det där sista är ju bra och jag gillar alla de som tycker att det är en bra idé att dreva. Jag vet inte vem det var som menade att det var meningslöst att dreva, vilket i min inte så ödmjuka bok betyder att man vill gömma röstandet. Vi har förmodligen en röstsiare så jag tycker att det låter som en sköldpadds-strategi att inte dreva.
Jag vet inte så mycket om grupperingar, men jag gissar nästan att det måste finnas det, det finns inte så många karaktärer i fotklanen. Spelar vi i ett givet turtleverse eller flera blandade blir ju då en relevant fråga.
Vad försöker du säga här?
1) jag vet inte så mycket om grupperingar…
2) men jag gissar att det måste finnas…
3) för (jag vet att) det inte finns så många karaktärer i fotklanen (så det borde finnas grupperingar)
4) och om vi spelar i ett blandat turtleverse så borde det vara så att det finns många grupperingar
Alltså Arvid, antingen är du så smart så jag inte ens vet om att du säger smarta saker eller så är du den ängsligaste ulv jag nånsin stött på.
Jag tycker inte du är "överdrivet aggressiv". Däremot noterar jag, helt neutralt, att du kommer in i rundan genom att flytta fokus till en annan spelare, med förslaget att Vimes ska vara främst drivande. Vad tycker ni andra om den idén?
Det här är också scummigt. Att hålla på att peka så där är typiskt scum-beteende för att få andra att haka på en idé. Arvidos är inte ensam i det här spelet att göra så, men jag avskyr när han verkar vilja få folk att bli misstänksamma mot Vimes och ta mig fan om jag inte börjar tycka att Vimso blir grönare av det här.
Dessutom: vi är inte neutrala, vi vill ha ihjäl sköldpaddor. Vi vill äta de långsamt och till efterrätt tvingar vi April O'Neill att se på när vi kalasar på råttan Splinter. Vi är Shredders folk, inte FN.
Såsom varulvsspel traditionellt funkar får alla lägga en röst (+1) på någon de misstänker, och den med flest röster blir hängd. Roller med en extra röster lägger till +2 istället för +1 på den de vill hänga. Jag är ganska säker att det är så Vicotnik menar i det här spelet också.
Okejrå. det här är lite vettigare, jag har nämligen förstått Vicotnik på samma sätt.
Jag ställer mig försiktig till namn-outande, men diskuterar gärna frågan vidare. Tyr föreslog att man ger ett par bokstäver ur namnet. (Eller kanske initialerna?) Det kan ju vara vettigt, men om en törtel letar efter till exempel Krang så är kanske skadan redan skedd om en bybo avslöjar att dennes namn börjar med "K".
Det är liksom ingenting det här, mer än att du verkar skraj för att outa namn. Känsligt, huh?
Sedan den sista passagen är ju bara för att dämpa folks outande. Det är som att säga:
"Outa inte något för då kan nån få reda på känslig information!"
Vi måste ta risker, Arvid. Det är väl självklart efter att ha sett röran efter dag ett?
Okej, allvarligt: Maffia är ett psykologiskt spel, och en del av spelet är att skruva upp temperaturen (som en strategi eller på grund av ens egna paranoja-känslor) och se vad som händer. Så en del hetta blir det alltid, men man kan försöka hålla sig cool och undvika otrevligheter är alltid en bra idé.
Inte så mycket matnyttigt här va?
Jag flyttar min röst. Arvidos är inaktiv, skriver konstiga saker, försöker motarbeta outande och försöker misstänkliggöra Vimes. Plus att han verkar ha en roll som knappast liknar min.
Jag är en hygglig bybo, lojal mot Shredder. Var ligger din lojalitet Arvid?
Röst: Arvidos
Men låt oss inte stanna där. Nu börjar det roliga: vilka är dina misstänkta i dagsläget? Hur många ulvar tror du att vi har i spel? Vilka förmågor tror du finns i spel? Etc. Spill på Arvid!