Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Vimes

Sillkung
Re: Arvid, ta lite sköldpadssoppa! Inte?

Basenanji said:
Däremot är jag helt övertygad om att varulvarna också har fått rykten. Och att Spiders rykte nog är sant, ryktena är 50/50. Därför skulle jag gärna se fler rykten för att vi ska kunna spekulera i vilka som förmodligen är falska.
Jag är försiktigt positiv. Grejen med ryktena är att de inte kommer säga något om den som outar. Lätt att ljuga om och antagligen har ulvarna också rykten som säkert kan passera som byborykten.

OM vi ska kunna göra något med ryktena tror jag vi måste lägga alla på bordet. Massoutning alltså. Då kan vi börja jobba med dem. Det riskerar visserligen att desarmera rykten i stil med "en i kategori X är en infiltratör", men det kanske är nödvändigt ändå?

Mitt eget rykte tror jag är användbart först när vi fått en massa namn outade, men ju mer jag läser på TMNT-wikin, desto mer misstänker jag att mitt rykte är ett bogusrykte...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

Möller said:
Iochmed Reccas spel idag tycker jag att hon kommit igång. Jag har igen jävla aning om vad jag ska tro om Vimes-Recca-spåret. De kan vara bybor båda två, men ulvar båda två också antar jag ...

Att leta efter ulvar bland de som hoppar på Recca tidigt tror jag på (även om det rimlgtvis inkluderar migsjälv).
Det här stack lite i ögonen.

Vart har Recca spelat bra idag? Det jag har sätt från Recca´s håll idag har inte varit i närheten av lika bra spel som tidigare.

Det som Recca släppt ur sig innan ditt inlägg är:

Recca said:
Det här är mina tankar om det hela. Det är rätt snurrigt.
Rätt snurrigt men inga dåliga tankar direkt. Men Möller får gärna lyfta fram vart Recca kommer igång?

Och

Recca said:
Ja vänta nu. Shredder Elite är ju ett namn väl. Hur kan han ha dubbla namn?
Den här passar jag på att svara på för att spara på mina inlägg.

http://tmnt.wikia.com/wiki/Chrome_Dome

Därifrån kommer min tolkning av det hela. Under bilden står det:

Affiliation
Foot Clan, Shredder Elite

Mitt antagande var att jag var Shredder Elite, något som är högre stående än en fotsoldat? Som sagt. Ingen koll alls på fluffet så jag fattar inte riktigt vad jag skall svara på frågan om jag är fotsoldat eller inte. Jag anser att jag inte är en fotsoldat, men säger någon TMNT-loremaster det så köper jag det.

Dubbla namn förstår jag inte alls för den delen.

Cassius

Hero

Jag har agerat efter mitt rykte, det är klart att det kanske inte stämmer, men det ger mig informationen att ingen av sköldpaddsmongonen har namn. Men nu är det så många rykten som säger emot varandra och därför kan vi släppa hela grejen med ryktena. Jag tror fortfarande att de finns sanningar i namnen och något vi kan få ut av det, framförallt måste vi ha något att arbeta efter och jag tycker inte att förmågor är vägen dit. Vimes har fel när han menar att det är vägen att gå, det är alldeles för farligt.

Det jag har skrivit är:

1. Mitt rykte säger att hjältarna inte har namn

2. Att jag inte tror 100% på mitt rykte

3. Att Vimes har fel som tycker att vi ska outa förmågor.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Det finns ingen anledning för mig att sitta och hålla på min roll utan jag tror endast att det kommer att skada mig med.

Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.

Varför jag går ut med detta?
Finns ingen anledning att sitta och hålla på det.

Cassius

Hero
Re: Första up-listan

!Paxen said:
Vänta nu.. Du motiverade inte en röst på Recca, nu klagar du att jag inte motiverar min röst på dig?
... Jag har aldrig lagt en röst på recca, läs mina inlägg. Detta börjar bli allt skummare.

Cassius

Hero
Spider Jerusalem said:
Det finns ingen anledning för mig att sitta och hålla på min roll utan jag tror endast att det kommer att skada mig med.

Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.

Du tycker inte att du borde ha gått ut med de här tidigare? Detta är skumt som fan, du har inga problem med att droppa ditt rykte, nästan de första du gör. Men att berätta att om vi siar dig så är du röd, det trycker du på, detta är jäkligt skumt. Varför blev det så att du släppte detta just nu?

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:
Tyrsan? Den så omtalade aktiviteten på kvällstid uteblev helt vad jag kan minnas. Från att ha varit med lite i faggorna i start vill jag påstå att Tyrsan helt slunkit under radarn.
För det första skrev jag inte att det skrivs fler inlägg, jag skrev att fler spelare skriver inlägg. Något som så klart gynnar oss ifall vi snabbt vill slänga ur oss alla våra namn i en massoutning. Att så många deltog i Vimes massoutning under en kort tid på kvällen visar ju att jag har rätt. Även du som är så upptagen på kvällarna deltog. På morgonen hade vi inte ens kommit upp i hälften av de outningar vi åstadkom under en kortare tid på kvällen. Så nej, jag håller inte med dig alls faktiskt. Timing är viktigt.

Sedan att jag flygit under radarn vet jag inte. Jag har sett spelare som noterat att jag inte varit så aktiv som skulle kunna önskas. Men så är det ju alltid. Då jag provade med en annorlunda taktik, i Resistance, så blev jag så nedtryckt i skorna att jag knappt kunde resa mig. Det var inte vidare kul. Så nej, jag kör nog på den taktiken jag alltid gör. Jag skriver då jag känner att jag har något att tillföra och pladdrar inte för pladdrandets skull. Om det är något du undrar över så kan du fråga. Om du tycker jag ska outa så kan du också fråga, eller för den delen dreva mot mig.

Vimes

Sillkung

Okej, killar. Nu har i varje fall Möller och Nässe neggat om att dreva efter förmågor (nota bene: dreva, inte massouta). Och så Cassius:

Cassius said:
Varför? Jag menar alltså att förmåga är det som kommer säga mest om vilken fraktion man tillhör. Håller ni med? Varför är det så farligt/dåligt/fel att folk som är drevade ska outa sin förmåga? Ryktena ger oss inget, och namnen är potentiellt minerad mark. Det är en myt och en byboovana att vara så rädd för förmågeoutning. Visst, vissa kommer kanske måla hårkors på sina ryggar när de outar en kraftfull förmåga, men det gör inget om vi kan fånga ulvar på det. Vad är problemet?

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
!Paxen said:
Vänta nu.. Du motiverade inte en röst på Recca, nu klagar du att jag inte motiverar min röst på dig?
... Jag har aldrig lagt en röst på recca, läs mina inlägg. Detta börjar bli allt skummare.
Var helt säker på att du hade gjort det. Får kolla igenom dina inlägg noggrannare senare för att se vart jag kan ha sett fel någonstans (om det inte är ren inbillning).

Dock så gjorde jag en motivering till min röst på dig, och det kan du inte säga emot. (även om när jag la min röst på dig så skrev jag inte lika många motiveringar som jag gjorde senare)

Cassius

Hero

Vimes said:
Okej, killar. Nu har i varje fall Möller och Nässe neggat om att dreva efter förmågor (nota bene: dreva, inte massouta). Och så Cassius:

Cassius said:
Varför? Jag menar alltså att förmåga är det som kommer säga mest om vilken fraktion man tillhör. Håller ni med? Varför är det så farligt/dåligt/fel att folk som är drevade ska outa sin förmåga? Ryktena ger oss inget, och namnen är potentiellt minerad mark. Det är en myt och en byboovana att vara så rädd för förmågeoutning. Visst, vissa kommer kanske måla hårkors på sina ryggar när de outar en kraftfull förmåga, men det gör inget om vi kan fånga ulvar på det. Vad är problemet?
Hur tänker du att vi kommer fånga ulvar på det då? För mig är det något som kommer naturligt i andra rundan när folk använt sitt stuff, gör vi det nu kan vi förlora värdefull information. Självklart ska förmågorna ut men först när de eventuella förmågorna ger oss något.

LJSLarsson

Hero
Vimes drev

Vimes, nu oroar du mig. Kan du förklara för mig - enkelt och pedagogiskt - varför vi skall dreva fram förmågor? Har vi inte folk som haft rylten att det ärfarligt om vissa karaktärer åker ut, antagligen power roller
(Sitter på telefon och kan ej bedriva ordentlig research, så ursäkta om jag har del på den punkten)

Många har sett dig som brunosh, men ändå är du våran naturliga ledare?

Innan jag hoppar på förmågedrev vill jag ha prdentligt motivation/förklaring från dig.

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:

Cassius said:
Vi måste ju skapa drev för att få ut lite outningar. Att vara helt emot outningar (vilket jag hoppas att dessa personer inte menade) är bara idiotiskt. Om vi drevar mot en väktare eller siare så måste ju personen outa, och dom sk inte outa i sista sekund heller, så att rösterna inte hinner ändras.

Och, allt det där babblet handlar om: efter drev, ska outning ske

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Cassius said:
Spider Jerusalem said:

Du tycker inte att du borde ha gått ut med de här tidigare? Detta är skumt som fan, du har inga problem med att droppa ditt rykte, nästan de första du gör. Men att berätta att om vi siar dig så är du röd, det trycker du på, detta är jäkligt skumt. Varför blev det så att du släppte detta just nu?
För jag tyckte att det var dags. Kännde att jag borde ha gjort det tidigare och inte väntat, men jag väntade och nu känndes det rätt att droppa det.

Jag trycker inte på att jag sias föd utan jag nämner att jag är en miller och sias som hjälte.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:

Cassius said:
Jag köper det.

Det är som i tidigare spel en rädsla att kliva fram som en siare/väktare eller liknande, men det gynnar allt som oftast byn.

Vet vi vem som är väktaren är det ju toppen. Då måste vi slänga på honom ett grönt skimmer tillsvidare. BDG lockade fram ulv-Brynolf i senaste spelet. Nog för att ulvarna använde sig av det och spelade helt rätt genom att inte använda sin förmåga för att få oss (Basse/K.K) att fimpa Björn men i slutändan stod vi ändå som segrare.

Genom att ställa sig emot så som Cassie gör målar man också ett hårkors på ryggen genom att signalera att hej! Vafalls, jag har ju en fresh förmåga så låt min förmåga vara.

Jag har en förmåga. Jag kan gå ut med den nu om det så skulle krävas. Dock så är det bästa att göra det hela under kontrollerade former och det genom ett drev. Arvidos? Kom in i lådan.

Vimes

Sillkung

Enkelt och pedagogiskt:

Förutsättningarna:
0. det är ett stort spel med mycket information, med tanke på inläggstaket i rundorna är det viktigt att vi klämmer ut mycket info ur runda 1 och 2 (som har ganska höga inläggstak), för att sedan kunna gå tillbaka och rösta utifrån dessa rundors händelser, outningar och information i rundorna där vi inte har så många inlägg att spela med.
1. det är farligt att outa namn.
2. rykten säger inget om personen som outar.
3. förmågor säger något om personen som outar.

Jag vill att vi:
1. drevar de vi misstänker (observera "dreva", det innebär ett visst röstande för röstandets skull, även om man misstänker till exempel xyas mest kan det vara värt att rösta på någon som redan har en massa röster på sig för att få drevmomentum)
2. att vi av de som drevas är intresserade av att de berättar om sina förmågor

Jag vill inte:
1. att vi massoutar förmågor

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Möller said:
Iochmed Reccas spel idag tycker jag att hon kommit igång. Jag har igen jävla aning om vad jag ska tro om Vimes-Recca-spåret. De kan vara bybor båda två, men ulvar båda två också antar jag ...

Att leta efter ulvar bland de som hoppar på Recca tidigt tror jag på (även om det rimlgtvis inkluderar migsjälv).
Det här stack lite i ögonen.

Vart har Recca spelat bra idag? Det jag har sätt från Recca´s håll idag har inte varit i närheten av lika bra spel som tidigare.

Det som Recca släppt ur sig innan ditt inlägg är:

Recca said:
Det här är mina tankar om det hela. Det är rätt snurrigt.
Rätt snurrigt men inga dåliga tankar direkt. Men Möller får gärna lyfta fram vart Recca kommer igång?
Ska försöka peka på vad Recca gör bra. Men min misstanke mot henne i början av rundan var en ogrundad magkänsla, och nuvarande mer positiva hållning är ungefär samma sak.

Här plockar Recca upp bra skit mot Spider. Gediget.

Och här fundera Recca på spelupplägget. I klassisk Recca-stil.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Jag har en förmåga. Jag kan gå ut med den nu om det så skulle krävas. Dock så är det bästa att göra det hela under kontrollerade former och det genom ett drev. Arvidos? Kom in i lådan.
QFT. Jag vill veta vad Arvidos har för förmåga.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ja vänta nu. Shredder Elite är ju ett namn väl. Hur kan han ha dubbla namn?
Den här passar jag på att svara på för att spara på mina inlägg.

http://tmnt.wikia.com/wiki/Chrome_Dome

Därifrån kommer min tolkning av det hela. Under bilden står det:

Affiliation
Foot Clan, Shredder Elite

Mitt antagande var att jag var Shredder Elite, något som är högre stående än en fotsoldat? Som sagt. Ingen koll alls på fluffet så jag fattar inte riktigt vad jag skall svara på frågan om jag är fotsoldat eller inte. Jag anser att jag inte är en fotsoldat, men säger någon TMNT-loremaster det så köper jag det.

Dubbla namn förstår jag inte alls för den delen.
Öhh..

Det var jättekonstigt av dig att läsa på affiliations och konstatera att du är en shredder Elite men inte en footclan-gubbe. o_O