Re: HÄR är arket...
Ja LJS, jag vill dreva som du säger.
---
Jag blir inte klok på de med aktiva förmågor. OM nu !Paxen inte kan använda sin siarförmåga av någon outgrundlig anledning som jag inte har fantasi nog att förstå, då måste vi ju hjälpas åt?! Och prata om hur det ska gå till?
Alltså !Paxen, vad behöver du för att kunna göra din grej?
Tjavva said:
Men jag funderar på om det inte är så som han säger, att det finns fler siarförmågor som tar sig olika uttryck.
En som kan se fraktion, en som kan sia namn (det pratas ju om någon som letar efter någon), en som kan sia vilka som röstar hur etc etc.
Grejen Tjavva är inte att vi kanske har massa olika (siar-)förmågor, utan att !Paxen säger att han inte har hittat en taktik god nog för honom att använda. Du är inne på att vi kan ha:
-röstsiare
-fraktionssiare
-namnsiare
Och jag tycker att det låter rimligt, ja inte bara rimligt, utan också fullkomligt nödvändigt. Just nu har vi helt sjuka odds emot oss:
Vi får inte reda på vem som har röstat
Vi får inte reda på vad vi har röstat ut
Det kan finnas fyra ulvar PLUS en vigilante/DTF
Ulvarna kan ha fått alias/rykten
Om vi outar namn/rykte så kan någon göra en insta-win
Det är helt enkelt bara för mycket uppförsbacke. Hatar Vic bybor? Jag kan inte tänka mig det. Det
måste finnas någon sorts mekanism som vi kan använda för att fånga in ulvarna.
Eftersom vi har:
14 personer med förmågor, varav
5 med aktiva förmågor och
9 med passiva förmågor
…måste de här förmågorna vara användbara på något sätt.
T ex så måste det finnas en fraktionssiare eftersom vi har med millerroller. Någon av Spider/Tyr måste ha rätt?
Därför vill jag se hur Brynolf, du, xyas och Lu-kaazh reagerar när !Paxen går ut med att han är siare. Jag tror inte att !Paxen är ulv, än så länge, men det är jävligt konstigt att han inte verkar kunna använda sin förmåga på något vettigt sätt. Och om han måste använda sig av någon sorts taktik, då borde han ju på något se be om det?
Allt hade varit lättare om han hade glömt bort att använda sin förmåga, men nu är det som att han bara har en skitakonstig siarförmåga.
Jag vill inte rota mer i hans förmåga, för det är möjligtvis farligt, men vi måste få igång en diskussion med de andra som har aktiva förmågor.
För om våra siarroller är så sjukt konstruerade att de inte ens kan identifiera namn/rykten/fraktion…tja då är det ju helt värdelöst med siarroller öht.
Det är
alldeles för knäppt.