Nekromanti TMNT - Runda 2

LJSLarsson

Hero
Re: HÄR är arket...

Tjavva said:
Röst: Dreva misstänkta!
Glöm inte att meddela lista på de du vill se drevande, i rangordning.

Röstsammanställning:
Dreva misstänkta - 2 (LJSLarsson, Tjavva)
Massoutning - 0

Deadline - 13.00

Cissi

Up to no good.

LJSLarsson said:
Tjavva said:
Spider och Paxen då? De är fortfarnade misstänkta i min bok, faktiskt lite rödare än Recca som ändå pingar lite falskt i periferin.
De har redan outat förmågor, så vad skall vi dreva mot dem? Har du annat förslag vad som kan drevas så kan jag ta upp det på förslaglistan.
Ah, du menar så! Jag fattade inte riktigt. Så vi ska dreva Anth och få honom att outa namn, för han hade väl ingen förmåga?

Cissi

Up to no good.

LJSLarsson said:
Tjavva said:
Röst: Dreva misstänkta!
Glöm inte att meddela lista på de du vill se drevande, i rangordning.

Röstsammanställning:
Dreva misstänkta - 2 (LJSLarsson, Tjavva)
Massoutning - 0

Deadline - 13.00
1) Anth
2) KK
3) Recca
4) Brynolf

Xyas

Swashbuckler

LJSLarsson said:
Officiella förslag (skall röstas på till 12.00):
* Massoutande av förmågor
* Förmågedrev mot mest misstänka
Drevande tack så mycket.

Och så tycker jag att oavsett vad det blir så outar Anth sin förmåga så fort han ser detta

LJSLarsson

Hero

Tjavva said:
LJSLarsson said:
Tjavva said:
Spider och Paxen då? De är fortfarnade misstänkta i min bok, faktiskt lite rödare än Recca som ändå pingar lite falskt i periferin.
Ah, du menar så! Jag fattade inte riktigt. Så vi ska dreva Anth och få honom att outa namn, för han hade väl ingen förmåga?
Just det ja.

Reviderar om förslaget att gälla drevande mot namn eller förmågor mot mest misstänkta.

Brynolf

Dum fan

Röstar för drev om vi kan hinna med dem under dagen. Larsson tycks funka bra som chef.

Angående att Tyr mördades av en padda... Sorry, jag fumlade mitt INT-slag, det var ju tvärt om så klart.

Basenanji

Postd20modernist

Ja LJS, jag vill dreva som du säger.
---
Jag blir inte klok på de med aktiva förmågor. OM nu !Paxen inte kan använda sin siarförmåga av någon outgrundlig anledning som jag inte har fantasi nog att förstå, då måste vi ju hjälpas åt?! Och prata om hur det ska gå till?

Alltså !Paxen, vad behöver du för att kunna göra din grej?

Tjavva said:
Men jag funderar på om det inte är så som han säger, att det finns fler siarförmågor som tar sig olika uttryck.
En som kan se fraktion, en som kan sia namn (det pratas ju om någon som letar efter någon), en som kan sia vilka som röstar hur etc etc.
Grejen Tjavva är inte att vi kanske har massa olika (siar-)förmågor, utan att !Paxen säger att han inte har hittat en taktik god nog för honom att använda. Du är inne på att vi kan ha:

-röstsiare
-fraktionssiare
-namnsiare

Och jag tycker att det låter rimligt, ja inte bara rimligt, utan också fullkomligt nödvändigt. Just nu har vi helt sjuka odds emot oss:

Vi får inte reda på vem som har röstat
Vi får inte reda på vad vi har röstat ut
Det kan finnas fyra ulvar PLUS en vigilante/DTF
Ulvarna kan ha fått alias/rykten
Om vi outar namn/rykte så kan någon göra en insta-win

Det är helt enkelt bara för mycket uppförsbacke. Hatar Vic bybor? Jag kan inte tänka mig det. Det måste finnas någon sorts mekanism som vi kan använda för att fånga in ulvarna.

Eftersom vi har:

14 personer med förmågor, varav

5 med aktiva förmågor och
9 med passiva förmågor

…måste de här förmågorna vara användbara på något sätt.
T ex så måste det finnas en fraktionssiare eftersom vi har med millerroller. Någon av Spider/Tyr måste ha rätt?

Därför vill jag se hur Brynolf, du, xyas och Lu-kaazh reagerar när !Paxen går ut med att han är siare. Jag tror inte att !Paxen är ulv, än så länge, men det är jävligt konstigt att han inte verkar kunna använda sin förmåga på något vettigt sätt. Och om han måste använda sig av någon sorts taktik, då borde han ju på något se be om det?

Allt hade varit lättare om han hade glömt bort att använda sin förmåga, men nu är det som att han bara har en skitakonstig siarförmåga.

Jag vill inte rota mer i hans förmåga, för det är möjligtvis farligt, men vi måste få igång en diskussion med de andra som har aktiva förmågor.

För om våra siarroller är så sjukt konstruerade att de inte ens kan identifiera namn/rykten/fraktion…tja då är det ju helt värdelöst med siarroller öht.

Det är alldeles för knäppt.

LJSLarsson

Hero

Min nya lista:

1. Anth
2. Spider
3. Paxen
4. Brynolf

Brynolf, xyas, glöm inte era listor på suspects.

Basenanji

Postd20modernist
!Pax-kaos!

Jag vill se:

Brynolf

xyas

Lu-kaazh

kommentera !Paxens utspel.

Så snart som möjligt!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Röstar för drev om vi kan hinna med dem under dagen. Larsson tycks funka bra som chef.

Angående att Tyr mördades av en padda... Sorry, jag fumlade mitt INT-slag, det var ju tvärt om så klart.
Nädu Brynolf.

Du har snackat så mycket vigilante sen tidigt i runda R1. Alltså, ditt inlägg är inte det minsta framhastat utan du har en tanke bakom ditt inlägg. Du kan inte vifta bort det med ett INT-slag.

Konrad Konvalj

Myrmidon

K.K said:
Det vi skall göra är ju att låta de mest misstänkta outa först och om det är någon som outar en Aktiv förmåga så skall den efter också outa en Aktiv förmåga.
Alltså, nu citerar jag mig själv här. Jag börjar uppriktigt tro att mina inlägg inte läses av någon.

xyas said:
Jag ställer mig tveksam till att massouta förmågor.
Okay, bra! xyas fattar galoppen att det inte skall massoutas.

Recca said:
dreva de vi misstänker och tvinga dem outa förmågor först och se om vi hittar dubletter eller komplicerade lögner om obskyra krafter.
Recca hajar läget.

Recca said:
Kan du förklara varför massoutning av förmågor är smartare än att dreva ut förmågor från de vi misstänker mest i första hand?
Ifrågasätter också massoutningen.

LJSLarsson said:
Som jag sagt, det var bara baserat på en plan jag hade tidigare i rundan. Det är väl inte längre den bästa vägen att gå.

Vill du, som officiellt förslag, lägga denna strategi?:
Dreva ut de med förmågor som vi misstänker mest
Alltså, K.K´s strategi.

Men jag skall inte vara bitter.

Röst: Dreva för outning av förmåga. Har man ingen förmåga, men är misstänkt så skall ett namn fram.

Alla skall göra listor med sina misstänkta och det skall banne mig finnas motiveringar bakom!

LJSLarsson

Hero

Basse, lista misstänkta du vill se drevade.

Tjavva, vi kommer dreva efter både efter namn och förmåga. Vill du ändra din lista?

Basenanji

Postd20modernist

Dreva:

Lu-kaazh
Brynolf
xyas

Om inte Lu-kaazh är med nu på dan så får vi ta den som kan vara aktiv.

Cissi

Up to no good.

Basenanji said:
Dreva:

Lu-kaazh
Brynolf
xyas

Jag vill dreva.

1) ANTH!

2) Paxen, Spider, Brynolf, Recca eller KK

Det spelar ingen roll bara vi drevar ut ANTH först. Om ni aldrig kommer lyssna på mig igen så snälla lyssna på mig nu!

Basenanji

Postd20modernist

Jag kan tänka mig att stötta Tjavva i det här.

Dreva:

1. anth
2. Lu-kaazh
3. Brynolf
4. xyas

anth, gå ut med namn nu!

Cissi

Up to no good.
ANTH! Var är du?

Vi drevar alltså Anth som vi vill ska outa namn omgående.

Kan någon sammanställa en röstlista över ordförande och drevröster?

Ordförande: Larsson
Drev: Anth

Vimes

Sillkung

Alltså, att vi ska dreva är en jättebra idé. Väldigt originell... :gremwink:

Liksom, att dreva folk och att de behöver outa är en plan som inte har tillräckligt med verkshöjd för att det är relevant att prata om vem som "kom på den"...

Men, det ska vi göra. Det intressanta är nu, tycker jag, att komma fram till en lista med folk som vi misstänker. Det finns redan visst konsensus ser jag.

Jag tycker, som Tjavva, att anth är no:1. Arvidos var misstänkt förra rundan, anths ryktesoutning lirar dåligt med den outning Arvidos gjorde. Klart mest misstänkt.

Sen är det svårare. Brynolf är misstänkt, han har varit extremt mellanmjölkig. Att han är med och säljer ut anth (och faktiskt går tillbaka och plockar fram citat, vilket inte tidigare ifrågasättare av anth gjorde) är intressant. Vad tror ni om att anth är DTF-seriemördaren (Scumbug!) och Brynolf är ulv? Kanske va?

Sen har jag faktiskt KK. Han har varit oengagerad, och inte ens varit i närheten av att styra upp byn som han brukar. Han är för kall.

Recca har inte kommit upp i samma nivå som hon brukar. Recca är ju därtill kanske den vassaste på att arbeta med just hård info (outningar alltså) och formulera teorier kring den. Jag har inte sett något av det i det här spelet, trots att det sprutar info ur öronen på det. Jag tittar och tittar, men ser inte en bybo i Reccas lättsamma sätt i den här rundan.

Sen vet jag faktiskt inte. Jag misstänker inte Lukas, Basenanji, w176 och Tjavva i varje fall.

---

Det som någon (jag har inte tid) borde göra är detta:
Kolla hur utröstningen av Nässe gick till. Hur låg rösterna innan Nässedrevet startade? I vilken ordning hoppade folk på? Vad säger det oss om Nässe var ulv? Om han var bybo?

Det är gediget byboarbete. Hade jag orkat/haft tid hade jag gjort det själv. Men jag lämnar med varm hand över det till vem som än är sugen.

Xyas

Swashbuckler

Basenanji said:
Dreva:

Lu-kaazh
Brynolf
xyas

Men ge dig, åtminstone jag och Lukas ligger ju på den grøna delen av skalan jæmført med många andra bra ulv-kandidater.

Jag reagerade inte særskilt mycket på !paxens outning. Det kænns rimligt att vi har flera siare i spel och att effektiviteten hos dessa siare varierar.

Du tænker och oroar dig før mycket Basse. Låt inte spelets brist på transparens stressa dig så mycket. Vi kan fortfarande hitta ulvarna. Det størsta problemet som jag ser det ær att vi har ett ganska stort antal spelare med næstintill ingen aktivitet. Gissnignsvis gømmer det sig minst en ulv dær.

LJSLarsson

Hero

Vimes, är detta din officiella lista för misstänkta?

Anth
Brynolf
KK
Recca

För att rangordna folks misstänkta gör jag så här: den första på ens lista får tre poäng, nästa två resten ett. Räknar man så ser vår gemensamma lista ut så här (inklusive Vimes potenteilla lista):

Anth - 12
Brynolf - 5
Pax - 3
Spider - 3
Lu-kaazh - 2
Recca - 2
KK - 2
Xyas - 1

LJSLarsson

Hero

Samt en fråga till Paxen: