Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Bra att du pekar ut att Vic bara avslöjade en del av sitt namn ´, dock så gav han en kort förklaring på det. Känner mig nöjd med det just nu, men det är värt att återkomma till.
Om inget specifik händer under denna runda så kan jag gå ut med mitt fullständinga namn i slutet av den här rundan samt ge en förklaring till varför jag endast gick ut med delar av mitt namn.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Inte en öm tå, men jag har förr schabblat bort skolgång på grund av att kringsaker fått för mycket fokus (och liksom trängt bort det som är viktigt). Jag skulle bli ledsen om jag blev dömd för att jag försöker göra på ett annat sätt nu.

Samtidigt tycker jag verkligen att det är konstigt att man kan uppge "typ-beteenden" från deltagare när mindre än 24 timmar gått. Vore ju en sak om det var en specifik beteendetendens som plötsligt upphörde upprepade gånger eller under längre tid.

Sen tycker jag att det iom att det handlar om frånvaro så är det viktigt att vi ser närmare på varför personen är frånvarande. Det i sig förtjänar fokus, då ulvar i alla tider har haft en tendens att vara tysta och försiktiga första rundan. Det väger mycket tyngre än din ryggadskänsla angående personers beteendetendens, i min åsikt.

Jag kanske överanalyserar helt i onödan, men jag tyckte det var ett konstigt fokus du hade, och väldigt ovetenskapligt också. Som jag sagt tidigare så har jag svårt att följa ryggradskänslan, själv. Men jag tycker att det är trist när folk förklär sina egna känslor i logik och vetenskap.

Har Trasapa uppgett någon anledning till sin frånvaro förresten?
Jag sympatiserar. Jag skiftade sjælv min spelstil i ankeborg-spelet. Och blev utrøstad (som bybo) som konsekvens. Men det førændrar inte det faktum att jag kan følja min ryggradskænskænsla, och gærna gør så. Och just nu sæger min ryggrad att jag skulle vilja att du outade hærnæst.

Røst: Recca

Det har inget att gøra med vetenskaplighet och det har jag nog inte førsøkt påstå heller.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Så om jag outar min ras så är du nöjd, trots att det kan utsätta eventuella powerroller för fara? Vill ni och så kan jag gå ut med min ras men då vill jag ha fler än Konrad som ställer sig bakom det (visa med din röst).

Konrad varför valde du att gå ut med ras före namn? Vad tror du namnen har för betydelse om de nu har någon betydelse.
Det hela går ju att avläsa på två vis Vicotnik. Det är väl självklart att jag inte vill sätta eventuella powerroller i fara genom att de går ut med sin ras, men det du säger rakt ut är ju att DU är en av powerrollerna genom att inte gå ut med din ras. Alternativ två är du en av ulvarna som inte vet hur du skall slingra dig ur ras-outningen.

Ingen är nog nöjd med Rune och alla kan nog hålla med om att din outning är safe.

Mitt namn säger mig ingenting och jag tror inte det kan hjälpa byn i sitt sökande efter en ulv. Därav outade jag min ras istället eftersom jag tror att det kan hjälpa byn i sitt sökande efter en ulv. Det har jag ju redan skrivit så jag förstår inte vad du vill ha av mig?

Jag har även skrivit att jag inte tror att namnen har någon betydelse. Det ända jag kan tänka mig är att någon har information om att en av byborna heter exempelvis Rune Svensson, och han litar du på. Alltså, ett namn kanske kan få någon grönad av någon annan i övrigt tror jag inte att namnet gör någon nytta.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Om inget specifik händer under denna runda så kan jag gå ut med mitt fullständinga namn i slutet av den här rundan samt ge en förklaring till varför jag endast gick ut med delar av mitt namn.
Så får du vældigt gærna gøra før min del.

Lukas

Mannen i Gult
Eftersom KK nu har otat sig så vill jag gå vidare, jag skulle vilja höra något tidigt från Recca. eftersom hon känns som en så pass skarp spelare att hon skulle kunna bli farlig.

Röst:Recca

Ut med information innan det finns för mycket att gömma sig bakom.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Er press får mig också att villa lämna ut min ras: IMM
----
----
Vicotnik´s rastillhörighet är ju bra mycket mer givande och hjälpande för byns bästa. Är Vicotnik en ulv som ges möjligheten att outa sin Ras sent har han all tid i världen att skapa sig en trovärdig lögn. Hade Vicotnik outat ras först av alla så är jag rätt säker på att det hade hjälpt byn mer än det vi nu har lyckats skrapa ihop.
Pressen på dig får dig att lämna ut din ras som IMM, vilket trots allt är vad jag vet om mutant:ua något som inte är allt för ovanligt. Din hatt har du ju mer eller mindre redan brödsmulat om i tidigare inlägg.

Sen om jag skulle gissa på raser så skulle jag tro att vi har:
1 Icke muterad människa
1 muterad människa (möjligtvis med psykiska krafter)
2 Robotar
4 Muterade djur

Så ut ifrån den teorin så skulle jag nog vilja säga att Konrad's outande är ganska trovärdigt.
Vad tror ni om den uppdelningen utav raser.
Utöver så skulle jag nog gissa på att vi har en grönsak bland MD och en bland resten (utgår från att det är 2 grönsaker och normala vinst vilkor).

Röst: Ingen

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
men just nu känner jag mig lite förvirrad ang utrustningen du och Vic har avslöjat.
Den utrustning jag och Vic har avslöjat hjälper som sagt var inte mig. Du tycks ha en helt annan utrustning än oss och jag skulle gärna villa veta vad det är för något.

Det kanske kan hjälpa oss att förstå hur vi skall tänka.

Du kan default outa den enligt vår överenskommelse när det är din tur eller hjälpa oss att skapa någon form av uppfattning på stört om du vill det.

Just nu har drevet vänt mot Recca och jag är inte blyg.

Röst: Recca

Pågående drev. Aktiv och duktig spelare, som jag gärna vill se en outning ifrån. Motiveringen är ju som sagt var av vikt så det är väl egentligen mest den jag är ute efter.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Snart kommer jag gå från jobbet ca 15:15 och gå iväg för att träna mellan 16:00 - 17:10. Där efter ska jag förflytta mig hem och är hemma ca 18:30 (om pendeltågen går som de ska det har snöat trots allt) skulle jag gissa på och där efter kommer jag åter igen kunna vara aktiv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
För att ge stöd till drevet så lägger även jag min röst på Recca.

Röst: Recca

Och varför jag hänger på det drevet är för att hon liksom konrad brukar vara drivande och jag vill så snart som möjligt kunna fria/fälla henne.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Om vi utgår från Vicotniks gissning här nedan:

1 Icke muterad människa
2 Robotar
4 Muterade djur

Hur skulle ni andra villa sätta samman listan?

!Paxen som är angelägen om att hålla rasen hemlig tillsvidare är i mitt tycke den första som skall svara på detta.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Snart kommer jag gå från jobbet ca 15:15 och gå iväg för att träna mellan 16:00 - 17:10. Där efter ska jag förflytta mig hem och är hemma ca 18:30 (om pendeltågen går som de ska det har snöat trots allt) skulle jag gissa på och där efter kommer jag åter igen kunna vara aktiv.
Bra att veta!

Själv kommer jag att utgå för babysim runt 16.00 och är åter efter 20.00 när pojken sover.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
men just nu känner jag mig lite förvirrad ang utrustningen du och Vic har avslöjat.
Den utrustning jag och Vic har avslöjat hjälper som sagt var inte mig. Du tycks ha en helt annan utrustning än oss och jag skulle gärna villa veta vad det är för något.
Utrustningen kan komma att avslöjas senare, så fort det börjas grävas hos mig.

Som det är nu håller jag på med tvätt. någonstans efter 5 så kommer jag dra till Linköping och försöka vara social med forumiter där. Förvänta er därför inget svar efter den tiden.

I övrigt så håller jag med om Vicotniks rassammanställning, dock undrar jag om "grönsakerna" är bara varulvar, eller om dom är mutant-gröna (förstår ni vad jag menar?).

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:

1 Icke muterad människa
2 Robotar
4 Muterade djur

!Paxen som är angelägen om att hålla rasen hemlig tillsvidare är i mitt tycke den första som skall svara på detta.
Som jag skrev tidigare (precis nyss) så håller jag med om den, dock så undrar jag om grönsakerna är växtmutatnter. Alltså, om dom ska tillhöra en egen ras.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag använder ordet grönsaker istället för ulvar.
Så Grönsaker = Ulvar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:

1 Icke muterad människa
2 Robotar
4 Muterade djur

Hur ställer du dig till den konrad?

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Nu är det här en ren och skär gissning, men Trasapa är ett försåsat slan som troligen inte ens läst sin roll ännu. Han kan till och med ha glömt bort att det är varulvsspel.
Suck! :/

Hur ser röstsammanställningen ut nu? Jag verkar ju ha ett drev mot mig...

Angående ras/utrustnings debatten så verkar det rimligt att förmågor är knutna till ras. PSI och FMM lär ju alla ha olika kategorier av förmågor knutna till sina raser.

Men jag misstänker att ras också skiljer ut Växter från Äventyrare. Med bara min egen roll framför mig är det svårt att förstå exakt hur Vicotnik menar att utrustnings-outning ger oss bäst vapen mot ulvarna.

Det känns som att det bara är mest safe, helt enkelt, för växter såväl som äventyrare. Min teori är att om vi outar utrustning i första hand så har vi bara skjutit upplösningen framför oss när vi egentligen måste ta itu med en ras-outning för att kunna ta ulvarna.

Xyas

Swashbuckler
Du har fyra røster på dig Recca, så det ær nog dags att outa.

Ditt resonemang kring outandet ær intressant, men jag tycker att vi håller oss till det vi kørt hitintills. I varje fall førsta rundan ut. Så utrustning+valfri annan info (med motivering).

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Nu är det här en ren och skär gissning, men Trasapa är ett försåsat slan som troligen inte ens läst sin roll ännu. Han kan till och med ha glömt bort att det är varulvsspel.
Suck! :/

Hur ser röstsammanställningen ut nu? Jag verkar ju ha ett drev mot mig...

Angående ras/utrustnings debatten så verkar det rimligt att förmågor är knutna till ras. PSI och FMM lär ju alla ha olika kategorier av förmågor knutna till sina raser.

Men jag misstänker att ras också skiljer ut Växter från Äventyrare. Med bara min egen roll framför mig är det svårt att förstå exakt hur Vicotnik menar att utrustnings-outning ger oss bäst vapen mot ulvarna.

Det känns som att det bara är mest safe, helt enkelt, för växter såväl som äventyrare. Min teori är att om vi outar utrustning i första hand så har vi bara skjutit upplösningen framför oss när vi egentligen måste ta itu med en ras-outning för att kunna ta ulvarna.
+1 på hela inlägget Recca.

Gällande Trasapa vet jag inte hur lovligt det är för mig att ringa och väcka honom..

Jag tycker du skall hala fram din utrustning per default eftersom både du och jag tror att det inte är av vikt. Eller kanske snarare av lika stor vikt för oss i kampen mot ulvarna. Är det någonstans ulvarna har en fördel är det ju att inte outa sin ras eftersom rasen är det som troligen kan få oss något att gå på.

Utöver det tror jag att du i nuläget har 4 röster på dig och jag är villig att släppa dig redan nu, men för sakens skull vill jag se en outning och en motivering så att vi kan gå vidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:

1 Icke muterad människa
2 Robotar
4 Muterade djur

Hur ställer du dig till den konrad?
För det första så är jag inte helt 100 på vad jag har att välja bland? Jag gör en lista nedan så kanske någon med större fluff kan stryka eller lägga till det jag missat eller lagt till extra.

Att du och !Paxen har exakt samma uppställning gör mig således förundrad. Vad vet ni som inte jag vet?

Jag är ju inte helt 100 på det här heller:

IMM
FMM
PSI
FMD
MMD
RBT
CYB
NFM
RBM

Men om alla dessa olika trestaviga raser kan förekomma i vår lilla by så måste jag nog ta mig en hårdare funderar över vilka som verkligen finns här.