Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
På första sidan så hittar du följande
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Utrustningen är mest safe, svar ja. Det både för powerrollers och varulvar.

Jag tycker vi kastar fram utrustningen utan att blinka för att se vad det hjälper oss i jakten på ulvarna.

Vad tjänar vi på att sätta press på någon, som sedan kastar fram en hatt från sin utrustningslista? Eftersom den drevade kan välja vad han skall outa och motivera varför får vi ju visserligen lite information genom det, men outningen i sig är ju toksafe för både oss bybor och de pälsbeklädda.
Det vi skulle kunna göra är att när man har drev mot sig så ska man outa sin utrustning per default samt något annat efter eget önskemål och motivera varför man outar det. På så sätt får vi ut utrustning kontrollerat samt så slösar vi inte allt för mycket tid på att dreva fram de olika sakerna.
Där reaktion på att du inte verkar medveten om att man går ut med både utrustning och sedan en valfri egenskap.
Okej, då är det inte så konstigt att jag missade det när jag gick igenom Reccas inlägg.

!Paxen

Swashbuckler
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
Både du och Vic säger att det är "obvious" varför Recca gör detta, men jag ser det inte, så var snäll och förklara!
Det här bara stärker min röst mot dig.
då även jafg som måste erskänna att jag har dålig koll kan svara på den här frågan.

Vi har sagt att den som otar skall släppa utrustning och något valfritt och ALLA har fölt det.
så varför reagerar du bara på recca?
Ja, som sagt jag missade det, och anledningen till att jag missade det var att jag tolkade det som något som Recca hade förklarat så därför kollade jag igenom hennes inlägg.

Xyas

Swashbuckler
Du har 4 röster på dig nu paxen. Får jag föreslå ett outande snarast och får jag även föreslå att du gör ett tydligt outande utan några begränsningar för att stärka din egen position? Jag tycker fortfarande inte att du pingar, men många andra verkar göra.

!Paxen

Swashbuckler
Jag tänker lägga Min röst: Brynolf då han inte har avslöjat något angående sin roll än och jag tycker att han är en av dom få som har varit aktiva men inte sagt något egentligen.

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Du har 4 röster på dig nu paxen. Får jag föreslå ett outande snarast och får jag även föreslå att du gör ett tydligt outande utan några begränsningar för att stärka din egen position? Jag tycker fortfarande inte att du pingar, men många andra verkar göra.
Alltså jag menar inte att du ska outa hela din roll. Jag menar bara att du inte gör som tex vic och utar delar av informationskategorier.

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
4 röster? Nä, det kan jag låta pyra på. Men jag har tolkat det som att alla tycker att man ska avslöja utrustning, så det kan jag ge iaf.

Jag har utrustningen Grävdon

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
Både du och Vic säger att det är "obvious" varför Recca gör detta, men jag ser det inte, så var snäll och förklara!
Det här bara stärker min röst mot dig.
då även jafg som måste erskänna att jag har dålig koll kan svara på den här frågan.

Vi har sagt att den som otar skall släppa utrustning och något valfritt och ALLA har fölt det.
så varför reagerar du bara på recca?
Ja, som sagt jag missade det, och anledningen till att jag missade det var att jag tolkade det som något som Recca hade förklarat så därför kollade jag igenom hennes inlägg.
Du reagerade inte på att både jag och konrad gick ut med två delar av vår information tidigare i spelet, varför reagerade du endast på Reccas outning?

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Jag tänker lägga Min röst: Brynolf då han inte har avslöjat något angående sin roll än och jag tycker att han är en av dom få som har varit aktiva men inte sagt något egentligen.
Kan hålla med dig om att brynolf inte gjort något större väsen av sig trots flertal inlägg men motiveringen att han inte avslöjat något om sin roll anser jag inte hålla i och med att han inte haft något drev mot sig ännu. Vore trevligt om även du kunde gå igenom Brynolf's inlägg och se ifall du hittar några skumma saker i dem som jag kan ha missat när jag gick igenom hans inlägg.

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
4 röster? Nä, det kan jag låta pyra på. Men jag har tolkat det som att alla tycker att man ska avslöja utrustning, så det kan jag ge iaf.

Hmmm. Du vill verkligen inte hjälpa till idag. Av 6 aktiva spelare (Brynolf och Trasapan räknas inte in där) röstar 4 på dig och 1 (vic) uttrycker misstankar mot dig. Drevet mot dig är så stort det kan bli i det här spelet och ändå vill du inte spela boll? Och anledning du anger framstår som ett småsint icke-argument.

Jag bad dig stärka din egen position, men jag är rädd att du gjorde exakt motsatsen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kånkelman said:
Ja det var ju inte så värst farligt eller så värst mycket att hänga i granen. Det som sticker ut mest är fortfarande hans copy paste på Vicotniks underliga lista baserat på hur han skulle lägga upp ett Mutant UA spel.
!Paxen said:
Eeeh...? Så, den största scumtellen med mig är att jag inte hittade på en egen lista?
Jag kanske är otydlig, men skall försöka mig på en tredje förklaring.

Att din lista ser ut precis som Vicotniks tycker jag är anmärkningsvärt. Du reagerar inte över hans val av olika raser utan kör på med en copy+paste variant. Rätt soft att bara följa strömmen och helt enkelt skita i att fundera mer över det hela.

Du anstränger dig således inte ett skit i rasfrågan och det är ju inte speciellt byboigt måste jag säga. Vicotniks lista är i min värld felaktig men jag tycker det är skitbra att den kom ut eftersom det har fått igång en hel del snack runt vilka raser som kan tänkas vara med i spel. Att du väljer att inte ens fundera på en egen lista visar ditt ointresse i det hela.

Nu i ett senare skede tror du att Vimes har en stor blandning mellan raserna så då kanske du har funderat över det hela? Vad menar du med stor blandning av raserna?

1 Icke muterad människa
1 muterad människa (möjligtvis med psykiska krafter)
2 Robotar
4 Muterade djur

Här tror du att det är 4 olika sorters raser inblandade, möjligen 5.

Tror du numera att det är ännu större blandning bland raserna? 5 av 8 roller har olika raser i ditt värsta falls scenario och nu tror du på ännu större blandning. Kan du tänka dig att det finns 7 olika raser av 8 möjliga eller hur tänker du?

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:

Här visar du dig rätt motsträvig och inte alls speciellt byboig.

Vicotnik och Recca släppte sin information då de hade 4 röster emot sig. Alla inblandade vet att Trasapa inte har närvarat ännu så 4 av 6 röster är en rätt stor anledning till att öppna upp sig och hjälpa byn.

Du vill ju själv veta mer av Brynolf och det är du ju inte ensam om, men ju längre du förhalar det hela ju mindre chans är det för byn att hinna med även honom.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Du reagerade inte på att både jag och konrad gick ut med två delar av vår information tidigare i spelet, varför reagerade du endast på Reccas outning? [/quote]

Hmm, jag kan nog inte riktigt förklara det.

Visst jag anmärkte på att du "bara" avslöjade halva ditt namn, K.K.s inlägg gick dock rakt förbi, även om han t om avslöjade ras. Kanske är jag ändå sexist..?

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:

Här visar du dig rätt motsträvig och inte alls speciellt byboig.

Vicotnik och Recca släppte sin information då de hade 4 röster emot sig. Alla inblandade vet att Trasapa inte har närvarat ännu så 4 av 6 röster är en rätt stor anledning till att öppna upp sig och hjälpa byn.

Du vill ju själv veta mer av Brynolf och det är du ju inte ensam om, men ju längre du förhalar det hela ju mindre chans är det för byn att hinna med även honom.
Men, jag har gett er info om vad jag har för utrustning, och jag känner inte att jag kan avslöja någonting annat just nu. Antingen går du vidare då eller så fortsätter du lägga press på mig. Vilket som så kommer jag inte ge er mer förrän tidigast imorgon.

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Men, jag har gett er info om vad jag har för utrustning, och jag känner inte att jag kan avslöja någonting annat just nu. Antingen går du vidare då eller så fortsätter du lägga press på mig. Vilket som så kommer jag inte ge er mer förrän tidigast imorgon.
Men paxen, varför skrev du inte det här i ditt outningsinlägg då? Om du läser det igen måste du väl hålla med om att det framstår som lite obstinat?

Och varför kan du ge oss imorgon men inte nu?

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
!Paxen said:
Men paxen, varför skrev du inte det här i ditt outningsinlägg då? Om du läser det igen måste du väl hålla med om att det framstår som lite obstinat?

Jag bad dig ju specifikt att vara tydlig och transparent i ditt outningsinlägg. Hur man än ser på det så gjorde du exakt motsatsen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Hmm, jag kan nog inte riktigt förklara det.

Visst jag anmärkte på att du "bara" avslöjade halva ditt namn, K.K.s inlägg gick dock rakt förbi, även om han t om avslöjade ras. Kanske är jag ändå sexist..?
Ärligt talat så verkar du ha väldigt dålig koll på vad som sagts och gjort i spelet samt din motvilja mot att liksom oss andra gå ut med både din utrusning och något mer efter eget val samt motivera det känns bara som du försöker köpa dig tid och det är något som vin inte har.

Röst: !Paxen

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
xyas said:
!Paxen said:

Jag bad dig ju specifikt att vara tydlig och transparent i ditt outningsinlägg. Hur man än ser på det så gjorde du exakt motsatsen.

Okej, vi gör så här: Jag tänker inte avslöja den infon jag har. jag skulle kunna ge er ett namn, men mer än så kan jag inte ge, inte för att jag inte har info, men den info jag har ger ett svar på uppbyggnad av spelet som jag inte vill ge varulvarna.

Xyas

Swashbuckler
Det är fullt möjligt att det här är sant.

MEN

- Vårt outningsupplägg var att man skulle outa utrustning och en valfri annan grej.
- Du är villig att outa utrustning (vilket du gjort)
- Du är villig att outa namn.

Varför i hela fridens namn outade du inte utrustning+namn på ett tydligt sätt? Det hade aldrig funnits något behov att börja prata om din övriga info då och hur du nu gett varulvarna en öppning.

Det troligaste resultatet av detta är att du antingen blir utröstad eller tvingas ge upp all din info. Hursom en win för varulvarna om du är bybo och talar sanning.

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Det är fullt möjligt att det här är sant.

MEN

- Vårt outningsupplägg var att man skulle outa utrustning och en valfri annan grej.
- Du är villig att outa utrustning (vilket du gjort)
- Du är villig att outa namn.

Varför i hela fridens namn outade du inte utrustning+namn på ett tydligt sätt? Det hade aldrig funnits något behov att börja prata om din övriga info då och hur du nu gett varulvarna en öppning.

Det troligaste resultatet av detta är att du antingen blir utröstad eller tvingas ge upp all din info. Hursom en win för varulvarna om du är bybo och talar sanning.

Frågan som ni borde ställa er just nu är om det är värt att rösta ut mig för mina "scum-tells" istället för någon som är borta ifrån radarn eller för den delen, helt tyst...

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Frågan som ni borde ställa er just nu är om det är värt att rösta ut mig för mina "scum-tells" istället för någon som är borta ifrån radarn eller för den delen, helt tyst...
Jag ställer sådana frågor till mig själv hela tiden. Vad DU borde göra är att svara på frågan jag ställer till dig.