11 timmar kvar, förvånansvärt tyst från "byn".. Jag "grönar" dig nu Cassius, i mina ögon.. For now.. Eftersom du fortsätter trycka på så tror jag ändå att du nog bara är en taktisk och försiktig bybo, jag skulle gärna vilja veta mer om ditt claim att det är 3st, men å andra sidan känns det inte som att det gynnar byn att få fram något om det, åtminstone inte just nu, så det får vara. Det börjar vara bråttom och ulvarna gynnas av att ingen vet ett skit.
Vi behöver alltså inte bara spika röstningslistan, vi behöver komma på vem vi ska rösta på. Vi är väl hyfsat överens de flesta nu att KK är grön, även om vi inte tycker om sättet han spelade på. Är det en anledning att rösta ut en gröning? Kanske om inte Mundo åkt ut redan, men nu ligger vi redan back en bybo och att förlora en till, oavsett vad vi tycker om spelandet är väl inte i byns intresse? Jag tycker inte det. Speciellt inte om ditt påstående att det är 3st är sant.
Med andra ord, om vi inte röstar på KK längre, vem röstar vi på då? Oavsett röstordningen så om vi inte bestämmer något, så bestämmer i stort sett ulvarna.
Här är då mina tankar i nuläget...
.113: Börjar med mig eftersom det är enklast. De flesta är ändå överens om att jag är väldigt grön, så jag borde rimligen inte komma med i toppen just nu. Jag har fått förfrågan att rösta först och sagt iaf 2 ggr nu att det kan jag göra. Vad byn gynnas på det sätter vet jag inte än, men jag är med på det om ni fortfarande vill det. Basse vill jag ska outa något, eller att ni ska sätta press på mig så jag gör det... Och det kan jag tänkas göra om det krävs, men i nuläget känns det inte jätterelevant (eftersom jag alltså inte borde hamna i toppen), har jag fel säg till.
KK: Jag trodde egentligen aldrig riktigt att han var en ulv, däremot tänkte jag att någon som röstar så lättvindigt i första rundan kanske fortsätter så, det innebär att varje runda blir det en röst som är lite rysk roulette över. Farligt, speciellt i början där det är troligare att en bybo träffas än en ulv. Sen försvann Mundo. KK's röst blir viktigare (i nästa runda alltså, denna är ju använd ändå). Jag tror, baserat på hans outning, förklaringar osv att han mest troligt inte kommer göra samma sak nästa runda, därför är det slöseri att rösta bort honom (då har ulvarna fått bort 2 bybor redan).
Mundo: död. Hade kanske en väktarroll, kanske inte.. Kanske är det inte ens hans kropp som ligger där eftersom den inte gick känna igen... Men det känns lite oschysst och konstigt. Var han väktare så har vi förlorat en väldigt viktig resurs, annars har vi "bara" förlorat en röst och det är illa nog.
Cassius: Pushar på röstningslistan när det är 11 timmar kvar. Kanske ett planerat ulvdrag, men mer troligt ett smart bybodrag då det faktiskt bara är ulvarna som gynnas av att vi inte har röstningslista eller ens bra förslag på nomineringar längre. Vi behöver organisera oss, men det händer lite, trots lite tid kvar... Tolkar det som att ulvarna väntar och Cassius vill ta itu med det. Dessutom vore det, såhär i efterhand, ett ganska dumt claim att säga man tror det finns 3 ulvar specifikt, istället för 2-3 som nämndes före. Eller, ett dumt claim som ulv alltså. Så, du är nog grön.
Basse: Du skulle kunna vara en ulv, men du är också väldigt genomgående i dina analyser och tar en väldigt onödig risk som ulv i det här läget, speciellt eftersom övriga bybor är ganska tama just nu. Ingen hade misstänkt dig mer för att du inte gjorde något, så dessa analyser grönar dig tyvärr
skriver tyvärr eftersom det spräckte en av mina "teorier"/gissningar. Däremot verkar du vara en väldigt erfaren spelare och därför blir du aldrig helt genomglänsande grön tror jag
förrän vi vunnit då
RasmusL: Eftersom han verkar vara utomlands så förklarar det ju det mesta, jag tror inte spontant att han är ulv eftersom jag inte tycker han gjort något ulvigt ännu, men det kan ju så klart förändras. I nuläget, för lite info för att säga klart men lutar åt grönt.
Xyas: kommer rösta före kl 18 idag har han nämnt.. Värt att komma ihåg. Hyfstat låg profil här och även om jag inte fått någon speciellt röd känsla, eller grön heller för den delen så blir det nog... Svagt ljusgrön kanske. Åtminstone inte top-suspect i nuläget.
Hellzon: Hyfsat låg profil, säger inte jättemycket matnyttigt. Påpekar att KK har ett grönande föremål eller något samtidigt som de postar samtidigt.. Vill nog säga grön, om än misstänkt låg profil.. Däremot tänker jag att om Hellzon visar sig vara röd senare så kanske de snackat ihop sig om att posta samtidigt så det skulle se bättre ut, och KK blir alltså röd igen.. typ.. Men for now, grön.
.....
Empiricus: Verkar ärlig och konstruktiv, försöker komma fram till saker, har semioutat lite... Grön. Men verkar också försiktig och väldigt taktiskt lagd. Det får bli Grön med några röda prickar på, vet inte exakt VAD det är som får mig tänka så, men magkänsla som ni säger, får mig att säga Grön med röda prickar
Lukas: Kanske finns en förklaring till lågt deltagande men tills dess känns det som en ulv som njuter av att det varken finns röstordning eller kandidater och tidigare njutit i skymundan av KK's spotlight. Som bybo borde han vara mer intresserad av att hitta ulvarna. Rödflag.. Anledning till det jämfört med t.ex. Xyas eller Hellzon är att de åtminstone kommit med mer saker, är mer aktiva om än väldigt lågt deltagande där också så har de åtminstone sagt matnyttigare saker i jämförelse.
Vimes: Känns som Vimes hoppar in och hjälper mig som nybörjare, det känns ärligt och bra även om man är ulv eller inte. Verkar av och till jobba för byns bästa men jag är inte helt övertygad, det finns många fler som gör mer. Med tanke på att Vimes är en erfaren spelare, som jag förstått det, så kunde han rimligen gjort mer men kan alltså ha gömt sig bakom hjälpen till mig för att komma undan i det öppna. KK, som nu är "grönig" och aldrig egentligen fick nåt speciellt bestämt rödflag utom av empiricus tror jag, sa att han eventuellt hade mer än bara magkänsla att gå på när han valde Vimes. Ligger kanske något i det, men kanske inte. Flera verkar dessutom tycka att det är bra om Vimes och några andra röstar först. Men jag vill inte rödflagga Vimes, det har däremot inga vettiga fakta bakom sig så KK hade kanske en poäng med det han skrev tidigt
Men en svagt grön Vimes med röda prickar på...
Jag funderar kring om Vimes borde rösta först eller inte. Kanske vore det bra för att då kan vi andra tolka hans förklaring till varför, om han inte lägger på KK då.. Men som sagt, är han bybo och KK är grön så är han tyvärr viktig att ha kvar nu.. Det vet Vimes också.