Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Det brukar alltid vara någon som förordar massoutning redan första rundan. Är det din tur den här gången, alltså?
Man kanske borde gå tillbaka i tidigare spel och kolla på vad folk har haft för tillhörighet/förmågor och se om man kan finna ett mönster om vilka som förespråkar massoutning.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
Jag är med på att gå ut med koperations tillhörighet.
Jag vet inte riktigt hur stor roll korporationerna kommer spela (på grund av erfarenhetsbrist), jag gissar att det är viktigast för en eventuell tredje fraktion.

Sedan så är det väll främst DTF som tjänar på mass outning i första rundan?

Jag är däremot med på att gå ut med information i första rundan, men inte obetänksamt.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
krank said:
Det brukar alltid vara någon som förordar massoutning redan första rundan. Är det din tur den här gången, alltså?
Man kanske borde gå tillbaka i tidigare spel och kolla på vad folk har haft för tillhörighet/förmågor och se om man kan finna ett mönster om vilka som förespråkar massoutning.
Det låter som än väldigt bra idé! Jag skulle gissa att en siare inte skulle förespråka det då det gör denne till en måltavla.

Xyas

Swashbuckler
Aight. Skriver mellan vændorna till labbet :gremsmile:

Håller med krank och vicotnik om att korporationstillhørighet kan vara vettigt att outa i runda 1 (om jag førståt det hela rætt så riskerar en kættare som ljuger om det att avsløja sig?).

Unfair

Hero
xyas said:
Håller med krank och vicotnik om att korporationstillhørighet kan vara vettigt att outa i runda 1 (om jag førståt det hela rætt så riskerar en kættare som ljuger om det att avsløja sig?).
Helt rätt, om t.e.x. alla kättare tillhör samma korporation så kommer nog någon att ljuga vilket kan slå tillbaka på denne senare.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ska vi försöka göra koperations outandet enligt någon ordning eller ska vi bara köra på?
Mitt förslag är att vi outar i bokstavsordning med andra ord:
1. Brynolf
2. Konrad Konvalj
3. Korpa
4. krank
5. Lukas
6. Nässe
7. Paxen
8. unfair
9. Vicotnik
10. xyas

Vad sägs om det? Eller föredrar vi omvänd bokstavsordning?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Ska vi försöka göra koperations outandet enligt någon ordning eller ska vi bara köra på?
Mitt förslag är att vi outar i bokstavsordning med andra ord:
1. Brynolf
2. Konrad Konvalj
3. Korpa
4. krank
5. Lukas
6. Nässe
7. Paxen
8. unfair
9. Vicotnik
10. xyas

Vad sägs om det? Eller föredrar vi omvänd bokstavsordning?
Allt beror väl också lite på när alla är online?

Mitt förslag är följande:

1. Xyas (5 röster)
2. Paxen (4 röster)
3. Brynolf (1 röst, först i alfabetisk ordning)
4. Korpa (1 röst, nr2 i alfabetisk ordning)
5. Konrad Konvalj
6. Krank
7. Lukas
8. Nässe
9. Unfair
10.Vicotnik

Men kan lika gärna köra på Vicotniks första förslag.

Korpa

Umenörd
Jag är med på att outa korporationstillhörig men inte mer än det. Eventuella förmågor är bäst att hålla dolt så att inte kättarna får fria tyglar att göra sig av med de farligaste förmågorna.

Jag håller också med Konrad Konvalj att vi gör det i röstordning.

Jag kan också passa på att säga att jag inte kommer ha tillgång till Internet på torsdagkväll, gissningsvis från 18-tiden och framåt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Jag är med på att outa korporationstillhörig men inte mer än det. Eventuella förmågor är bäst att hålla dolt så att inte kättarna får fria tyglar att göra sig av med de farligaste förmågorna.

Jag håller också med Konrad Konvalj att vi gör det i röstordning.

Jag kan också passa på att säga att jag inte kommer ha tillgång till Internet på torsdagkväll, gissningsvis från 18-tiden och framåt.
Trots att min röstordning har brister (som dock inte stör ordningen, men givet skall de rättas till)

1. Xyas (5 röster)
2. Paxen (4 röster) (3 röster)
3. Brynolf (1 röst, först i alfabetisk ordning)
4. Korpa (1 röst, nr2 i alfabetisk ordning)
5. Konrad Konvalj
6. Krank
7. Lukas
8. Nässe
9. Unfair
10.Vicotnik

Nässe

Myrmidon
krank said:
Vicotnik said:
Jag tror det är dumt att vänta till runda 2 för då kommer vi hinna förlora en spelare som inte hinner avslöja sin information. Det är därför jag helst ser att alla går ut med sin info redan runda 1. Blir även svårare för kättarna att ljuga då, eftersom ingen information kommer saknas.

Nå, jag är emot. Jag tycker inte man ska avslöja ALLT i slutet av första rundan. DÄREMOT sådant som kan vara till hjälp för bybor att veta. Till exempel korporationstillhörighet.

Jag kan outa en sak redan nu: Om vi massoutar så blir min förmåga helt värdelös resten av spelet.
Jag är med dig i detta.

Xyas

Swashbuckler
Så... har vi en konsensus på att outa korporationstillhørighet och på konrads lista? Jag ær ju først, men jag tænker inte outa førens jag kænner att det hær ær vad majoriteten vill.

Nässe

Myrmidon
Alltså va fan...

Jag tror inte Yxas är skurk. Men jag tror inte det direkt om någon annan heller.

Jag skulle vilja flytta min röst men vet inte vart.

Hur resonerar ni andra?

Låter som om det som finns och skvalpar i etern är att Paxen skrev Ingen som röst? Och Brynolf är aggressiv

Finns det några mer (vettiga) argument för eller emot att misstänka någon?

Yxas- vem röstar du på, och varför?
Vem bör jag rösta på istället?

/ Nässe som faktiskt har läst tråden, vilket inte var till större hjälp...

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Så... har vi en konsensus på att outa korporationstillhørighet och på konrads lista? Jag ær ju først, men jag tænker inte outa førens jag kænner att det hær ær vad majoriteten vill.
Jag är med på samma villkor som dig. Är en outning av korporationstillhörighet vad majoriteten vill kommer jag skriva på. Är vi inte överens är det ju dumt att påbörja det hela.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nässe said:
Alltså va fan...

Jag tror inte Yxas är skurk. Men jag tror inte det direkt om någon annan heller.

Hur resonerar ni andra?

Låter som om det som finns och skvalpar i etern är att Paxen skrev Ingen som röst? Och Brynolf är aggressiv

Xyas har röstat på Korpa pågrund av norrländskt påbrå, men jag misstänker att den rösten kommer att flyttas.

I övrigt kan jag hålla med dig om att det inte finns några vettiga argument mot någon.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Alltså va fan...

Hur resonerar ni andra?

Xyas har röstat på Korpa pågrund av norrländskt påbrå, men jag misstänker att den rösten kommer att flyttas.

I övrigt kan jag hålla med dig om att det inte finns några vettiga argument mot någon.
Håller med om att det har skett väldigt lite och att vi därför har lite att gå på.

Däremot så är jag lite nyfiken på om Vicotnik tog en lista i vilken han själv liggen nära botten av någon speciell anledning. Det kan ses underligt att jag kritisera det då jag själv ligger nära botten, men ända anledningen till att vilja vara där är för säkerhet, vilket inte borde få gå framför våra gemensamma mål (om man inte är kättare så klart), att få ut kättarna.

Xyas

Swashbuckler
Så, utan att gå før långt tillbaka i tråden så får jag intrycket av att føljande ær helt på att outa korporationstillhørighet (fyll på om jag missat någon eller om ni bestæmt er før att det ær en bra ide):

xyas, vicotnik, konrad, korpa, næsse.

Dærmed ændrar jag också min ræst till

Røst: Lukas

Slumpmæssigt vald bland de som ænnu inte hackat på att outa korporationstillhørighet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Angående att outa i bokstavsordning så spelar det ingen roll för mig om vi börjar i botten eller inte. Jag har för vana att oftast lägga min första röst just i bokstavsordning, då det oftast är lika bra om att röst på någon för att den inte hunnit posta ännu.

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Så, utan att gå før långt tillbaka i tråden så får jag intrycket av att føljande ær helt på att outa korporationstillhørighet (fyll på om jag missat någon eller om ni bestæmt er før att det ær en bra ide):

Slumpmæssigt vald bland de som ænnu inte hackat på att outa korporationstillhørighet.
Blæ! Hakat på ska det vara. Inte hackat på

Unfair

Hero
xyas said:
xyas said:

Blæ! Hakat på ska det vara. Inte hackat på
Det var inte ända felet i den posten :gremgrin:

Brynolf

Dum fan
Jag tycker nog att Vic har giltiga argument. Det brukar alltid divideras om det här, och det blir typ aldrig av. Det resulterar i att folk hinner kola och lämnar luckor i vår information.

Att outa korporation har jag inget emot.