Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
xyas said:
Paxen said:
plus att Xyas inte motiverade valet av röst. Var det för att fastställa drevet? Även om jag inte misstänker dig Xyas för att vara kättare, så vill jag ändå veta: Varför?
Du har rätt. Det fanns ingen motivering. Så

Röst: Korpa

(som ju egentligen inte hade en motivering heller). Fortfarande ny på det här. Bear with me.
Att vara en nybörjare är inte mycket till ursäkt, det är inte möjligt att lita på någon när rollerna är slumpade.

Och sedan kanske du skulle vilja motivera din nuvarande röst också.
Som tidigare så motiverar jag det med att norrlänningar inte går att lita på. Har inget bättre att gå på just nu känner jag. Men jag börjar få en uppfattning dock.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Brynolf said:
Ok? Förklara gärna vad som gör mig misstänkt.
Måste jag förklara en gång till?

Jag tycker att du är aggressiv i ditt spel, just det gör mig misstänksam.
Det jag menade var ju: vad i aggressivt spel (om jag nu ägnar mig åt det) är det som är misstänkt?
Att du kör just agressivt. Just det. Inget annat. Att du kör agressivt. Jag letar inte efter något mellan raderna, jag tycker att du har varit agressiv i ditt spel. Och det tycker jag att du fortfarande är.

Brynolf said:
Att du dessutom nu håller på och ifrågasätter detta som en motivering förstår jag inte? Säg mig, vad hade du för motivering mot mig? Vad gör det till en bättre motivering än mitt motiv att rösta på dig?
Jag ville mest få dig att rösta och delta i det allmänna jiddret. Att sitta inne med rösterna leder ingen vidare vart.
Så, du tycker egentligen att det inte är fel att motivera på det sättet jag har gjort? Men ändå så ifrågasätter du det?

Nässe

Myrmidon
Nu känns det inte som min röst direkt gör någon glad, så jag flyttar den till

Röst: Xyas

Av ett mer eller mindre bra skäl.

Det här:
xyas said:
Nu vet jag inte om folk brukar hålla på och ændra sina røster i sista sekunden. Men fyi kommer jag att varautan internet mellan 16.00 och 22.00 på torsdag. bara så folk vet att det ær inte lønt att be mig ændra min røst vid det laget och att jag inte kan førsvara mig från eventuella påhopp :gremsmile:
Dvs, nu är en bra tidpunkt att få Xyas att prata lite- inte på torsdag (egentligen tänker jag att ovanstående text är orimligt kaxigt för att vara varulv... men aldrig fel att höra Xyas prata lite)

Hittills finns det ingenting som gör mig varken särskilt misstänksam eller som friar ngn.

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Så, du tycker egentligen att det inte är fel att motivera på det sättet jag har gjort? Men ändå så ifrågasätter du det?
Nej, nu när du har röstat är jag mest intresserad av att höra din motivation. Och en sån har jag inte fått. Du har inte förklarat VAD det är som är misstänkt med att spela aggressivt. På vilket sätt tjänar en kättare på det?

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Nej, nu när du har röstat är jag mest intresserad av att höra din motivation. Och en sån har jag inte fått. Du har inte förklarat VAD det är som är misstänkt med att spela aggressivt. På vilket sätt tjänar en kättare på det?
Jag röstar inte på någon. Folk röstar därför på mig, just pga att jag inte röstar på någon. Jag bestämmer mig för att rösta på någon av just den anledningen. Då jag inte vet vem jag egentligen misstänker så kollar jag på inläggen. Du, Brynolf, var den mest aggressiva i dina inlägg som inte gjorde en omotiverad röst (Xyas verkar vara newbie så jag lägger inte fokus på honom just nu, annars så skulle det vara just Xyas pga omotiverade röster).

Att jag motiverar det med att jag anser att du är agressiv i dina inlägg borde ju räcka, iom att det inte ligger någon mer vett än just det. Jag har förklarat det nu, och jag hoppas du förstår.

Och på vilket sätt en kättare tjänar på att vara aggressiv? För att starta ett drev.. Kanske?

Lukas

Mannen i Gult
Så då har jag fått lite tid att skriva ett inlägg.
jag måste erkänna att jag inte hunnit analysera läget så där jätte djupt, men jag har i alla fall haft tid att läsa ikapp.

Så varför skriver jag då ett inlägg?
jo det är främst så att jag vill visa mig delaktiv och påminna att jag från och med torsdag eftermiddag kommer kunna lägga nästan full tid på det här.

Jag tycker att det är kul att alla är så aktiva som de är (jag känner att jag hittills har varit en av de mest o aktiva typerna).
så om någon av er har någonting de tycker att jag ska svara på ikväll så får ni gärna komma med direkta frågor till mig (jag känner att jag inte har tid att blanda mig in i alla diskussion som bryter ut.)

Unfair

Hero
Lukas said:
så om någon av er har någonting de tycker att jag ska svara på ikväll så får ni gärna komma med direkta frågor till mig (jag känner att jag inte har tid att blanda mig in i alla diskussion som bryter ut.)
Hur tycker DU att det ska outas? När? Vilka? Varför? Ställer frågorna mest för att det eventuellt blir intressant att kolla tillbaka på i senare rundor.

Lukas

Mannen i Gult
unfair said:
Hur tycker DU att det ska outas? När? Vilka? Varför? Ställer frågorna mest för att det eventuellt blir intressant att kolla tillbaka på i senare rundor.
Jag tror på försiktighet med information så jag tycker inte att någon större grupp av oss ska outa något.
jag tror på att lägga press på dem man tycker är skummast och då får den avslöja saker om sig själv, kanske även svara på frågor (ungefär som jag gör nu) för om Kättare måste avslöja saker och saknar info så kommer det behöva ljuga och då har vi en chans att plocka dem.
Jag tror att vi redan i början på nästa runda ska börja pressa de vi misstänker. då har vi första rundans skörd att analysera och då famnar vi inte till fullo i blindo.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lukas said:
Jag tror på försiktighet med information så jag tycker inte att någon större grupp av oss ska outa något.
jag tror på att lägga press på dem man tycker är skummast och då får den avslöja saker om sig själv, kanske även svara på frågor (ungefär som jag gör nu) för om Kättare måste avslöja saker och saknar info så kommer det behöva ljuga och då har vi en chans att plocka dem.
Jag tror att vi redan i början på nästa runda ska börja pressa de vi misstänker. då har vi första rundans skörd att analysera och då famnar vi inte till fullo i blindo.
Jag skulle gärna se att vi pressar fram någon form av simpel outning redan den här rundan. Nånting tycker jag vi kan kräva av de vi pressar med röster. Det behöver inte vara något stort eller så, men jag tycker inte vi bör vänta med all form av outning till nästa runda.

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
Det här:
xyas said:
Nu vet jag inte om folk brukar hålla på och ændra sina røster i sista sekunden. Men fyi kommer jag att varautan internet mellan 16.00 och 22.00 på torsdag. bara så folk vet att det ær inte lønt att be mig ændra min røst vid det laget och att jag inte kan førsvara mig från eventuella påhopp :gremsmile:
Dvs, nu är en bra tidpunkt att få Xyas att prata lite- inte på torsdag (egentligen tänker jag att ovanstående text är orimligt kaxigt för att vara varulv... men aldrig fel att höra Xyas prata lite)

Hittills finns det ingenting som gör mig varken särskilt misstänksam eller som friar ngn.
Jag, ummm, förstår inte riktigt vad du menar och efterfrågar. Det om torsdag var mest tänkt som information så ingen sitter och stör sig på att jag inte svarar.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Jag skulle gärna se att vi pressar fram någon form av simpel outning redan den här rundan. Nånting tycker jag vi kan kräva av de vi pressar med röster. Det behöver inte vara något stort eller så, men jag tycker inte vi bör vänta med all form av outning till nästa runda.
Tycker det låter vettigt. Vem har flest röster nu? Borde väl vara jag eller paxen?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:
Jag röstar inte på någon. Folk röstar därför på mig, just pga att jag inte röstar på någon. Jag bestämmer mig för att rösta på någon av just den anledningen. Då jag inte vet vem jag egentligen misstänker så kollar jag på inläggen. Du, Brynolf, var den mest aggressiva i dina inlägg som inte gjorde en omotiverad röst (Xyas verkar vara newbie så jag lägger inte fokus på honom just nu, annars så skulle det vara just Xyas pga omotiverade röster).

Att jag motiverar det med att jag anser att du är agressiv i dina inlägg borde ju räcka, iom att det inte ligger någon mer vett än just det. Jag har förklarat det nu, och jag hoppas du förstår.

Och på vilket sätt en kättare tjänar på att vara aggressiv? För att starta ett drev.. Kanske?
Alltså, du har röster på dig just nu för att du var passiv i ditt röstande. Det är bra att du röstar dels då det (kanske) säger nåt om dig och dels för att det (kanske) tvingar ur en och annan ledtråd ur den du röstar på. Att låta bli att rösta hjälper inte doomtroopersidan alls.

Det är ungefär en sådan motivation angående aggressivitet jag skulle vilja se från dig.

!Paxen

Swashbuckler
Då jag gissar på att jag är den som har flest röster just nu, och folk talar om outning: Jag har en passiv förmåga. Mer vill jag inte avslöja just nu. Om drevet fortfarande finns kvar så kommer jag avslöja denna runda, men jag vill inte avslöja för mycket.

Unfair

Hero
Paxen said:
Då jag gissar på att jag är den som har flest röster just nu, och folk talar om outning: Jag har en passiv förmåga. Mer vill jag inte avslöja just nu. Om drevet fortfarande finns kvar så kommer jag avslöja denna runda, men jag vill inte avslöja för mycket.
Du påstår alltså att du har en passiv förmåga som vi kan ha användning av, detta innebär inte något för stunden. Det är väldigt lätt att ljuga om en sådan sak även om det kan vara dumt att ljuga i första rundan.

Det känns lika mycket som om att en kättare skulle säga så för att få vara kvar.

Den stora frågan som jag ser det är ifall du ska avslöja vad din förmåga är (ifall det är sanning det vill säga) innan eller efter att denna rundan är slut. Om du avslöjar något i början av runda två så har kättarna mindre att gå på, mer att frukta. Men samtidigt så får vi mindre att gå på, vi kan knappt veta om du talar sanning i de första rundan.

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
Paxen said:
Du påstår alltså att du har en passiv förmåga som vi kan ha användning av, detta innebär inte något för stunden. Det är väldigt lätt att ljuga om en sådan sak även om det kan vara dumt att ljuga i första rundan.

Det känns lika mycket som om att en kättare skulle säga så för att få vara kvar.

Den stora frågan som jag ser det är ifall du ska avslöja vad din förmåga är (ifall det är sanning det vill säga) innan eller efter att denna rundan är slut. Om du avslöjar något i början av runda två så har kättarna mindre att gå på, mer att frukta. Men samtidigt så får vi mindre att gå på, vi kan knappt veta om du talar sanning i de första rundan.
Om folk vill att jag ska outa förmågan så gör jag det. Just nu vill jag bara outa att jag har en passiv förmåga som är, ja, info.

Unfair

Hero
Paxen said:
unfair said:
Paxen said:

Om folk vill att jag ska outa förmågan så gör jag det. Just nu vill jag bara outa att jag har en passiv förmåga som är, ja, info.
Det jag säger är att som det är nu, att du har sagt att du har en men inte mer, så kan inte vi få ut något, det finns troligtvis flera passiva förmågor bland oss 10. Däremot så kan kättarna utnyttja detta genom att antingen döda dig: För du är ett erkänt hot; eller skona dig: för då kommer vi eventuellt bli misstänksamma och kanske rösta ut dig.

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
Paxen said:
Det jag säger är att som det är nu, att du har sagt att du har en men inte mer, så kan inte vi få ut något, det finns troligtvis flera passiva förmågor bland oss 10. Däremot så kan kättarna utnyttja detta genom att antingen döda dig: För du är ett erkänt hot; eller skona dig: för då kommer vi eventuellt bli misstänksamma och kanske rösta ut dig.
Oavsett vad så är jag fucked :gremsmile:

Skämt åsido, jag har outat vad jag har för sorts förmåga och detta gör jag för att det förhoppningsvis ska minska drevet mot mig. Jag har inte en alltför klar bild av någon. Brynolf fortsätter vara den mest misstänkta för mig och, ja, det är för att han var så aggressiv mot mig. Jag tror inte att det handlar om att Brynolf känner sig hotad av mig, men jag tror att Brynolf hakade på ett drev. Det har gått strax över en dag, var är nästa drev?

Brynolf

Dum fan
jag gissar på att jag är den som har flest röster just nu
Såvitt jag kan se har du och Xyas lika många röster. Men intressant att du börjar outa utan att ha räknat.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
jag gissar på att jag är den som har flest röster just nu
Såvitt jag kan se har du och Xyas lika många röster. Men intressant att du börjar outa utan att ha räknat.
Och om jag hade skrivit att jag och Xyas hade lika många röster och därför outade mig, hade det inte varit lika intressant?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf fortsätter vara den mest misstänkta för mig och, ja, det är för att han var så aggressiv mot mig.
Hoppas du inte tar det personligt. :gremsmile: Ingen bör i det här läget ha några starkare misstankar mot någon öht. Första rundan handlar bara om att få folk att snacka. Och det gör vi ju.

Sist det såg ut så här var det jag och en annan "bybo" som jiddrade mot varandra, medan varulvarna satt i bakgrunden och fnissade.

jag tror att Brynolf hakade på ett drev.
Det tror jag också.

Det har gått strax över en dag, var är nästa drev?
Man borde väl skaka liv i de mer passiva snart innan rundan är alltför långt gången.