Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Konrad Konvalj

Myrmidon
unfair said:
Hemskt vad röster det slängs, var försiktiga med att rösta för tidigt, det ger ingen info utan bara mer att tänka på, distraktion.
...Och där hade du vaknat. Måste ha varit precis på könshåret! Dina poster fanns inte där när jag beslutade mig för att lägga min röst på dig.

Däremot håller jag inte med dig gällande försiktigheten i röstandet. Tidiga röster och sedan ändringar kan hjälpa oss i framtida rundor.

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Jag gissar på att det är 2-4 varulvar, beroende på hur inflytelserika förmågor vi andra har, och beroende på hur dtf fungerar. 3 är det mest troliga antalet varulvar tror jag.
Menar du inte om dtf finns med i spelet eller inte. På dig låter det som om de garanterat finns med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
unfair said:
Att rösta baserat på aktivitet är det bästa vi kan göra
En bra grej, inte nödvändigtvis den bästa. En röst på en tyst spelare är också en jäkligt safe röst, en röst man lätt kan lägga som rökridå och som garanterat är försvarbar i efterhand, oavsett vad som händer.

Unfair

Hero
krank said:
Vicotnik said:
Det är bättre att rösta tidigt och sedan flytta sina röster eftersom då det ger oss något konkret att gå tillbaka till i senare rundor. Där emot säger första rösten sällan något, där emot rösterna som kommer där efter kan säga betydligt mer.
Exakt.
Jag menade mest att den första rösten kan vara förvirrande, och jag håller med om att det intressanta kommer när rösterna flyttas, det som den första rösten däremot kan göra det är att varulvarna kan låtsas bråka med den, något som de sällan har råd med senare.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
unfair said:
Jag gissar på att det är 2-4 varulvar, beroende på hur inflytelserika förmågor vi andra har, och beroende på hur dtf fungerar. 3 är det mest troliga antalet varulvar tror jag.
Menar du inte om dtf finns med i spelet eller inte. På dig låter det som om de garanterat finns med.
Jag har som sagt spelat väldigt lite varulvsspel på forum och vet inte hur trenden går här. Ursäkta mitt ordval.

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
krank said:
Vicotnik said:
Det är bättre att rösta tidigt och sedan flytta sina röster eftersom då det ger oss något konkret att gå tillbaka till i senare rundor. Där emot säger första rösten sällan något, där emot rösterna som kommer där efter kan säga betydligt mer.
Exakt.
Jag menade mest att den första rösten kan vara förvirrande, och jag håller med om att det intressanta kommer när rösterna flyttas, det som den första rösten däremot kan göra det är att varulvarna kan låtsas bråka med den, något som de sällan har råd med senare.
Oavsätt om de "bråkar" med den första rösten eller inte så är den i sig ointressant, det är när de sen måste flytta rösten som gör det intressant då de skall motivera sin flytt av sin röst.

Unfair

Hero
krank said:
unfair said:
Att rösta baserat på aktivitet är det bästa vi kan göra
En bra grej, inte nödvändigtvis den bästa. En röst på en tyst spelare är också en jäkligt safe röst, en röst man lätt kan lägga som rökridå och som garanterat är försvarbar i efterhand, oavsett vad som händer.
Jag är främst insatt i den teoretiska delen av varulvsspel och det är den jag fördjupar mig mest i. Instämmer med det du säger men tror samtidigt att jag skulle rösta ut de tysta innan jag skulle rösta på de som röstar på de tysta.

Xyas

Swashbuckler
Aight aight.

Røst: Korpa

Før norrlænningar går inte att lita på.

(hoppas min røst ær giltig æven med danska tecken...)

Unfair

Hero
Vicotnik said:
unfair said:
krank said:
Vicotnik said:
Exakt.
Oavsätt om de "bråkar" med den första rösten eller inte så är den i sig ointressant, det är när de sen måste flytta rösten som gör det intressant då de skall motivera sin flytt av sin röst.
Definitivt.

Unfair

Hero
Någon här som vågar/kan avslöja sitt/någon annans röst mönster? Detta är något som väldigt lätt avslöjar dig om du är varulv eller har en förmåga (anledningen till att man kan vilja avstå från att säga), då du lätt bryter mönstret i dessa situationer, även oavsiktligt.
Jag är medveten om att detta går lätt att ljuga på men det kan också ses i efterhand, berätta gärna om andra som ni spelat med förut.

Själv så röstar jag ofta ut de tysta spelarna tidigt även om jag kanske misstänker någon pratglad för att eventuellt vara varulv. Detta för att vi ska ha mer att kunna kolla tillbaka på, att få en lyckoträff andra rundan hjälper inte mycket mer än att låta personenen vara kvar en runda och kunna avslöja något för att sedan dingla i galgen.

Korpa

Umenörd
xyas said:
Aight aight.

Roligaste motiveringen hittills! :gremlaugh:

Nä, men skämt åsido så känner jag att jag behöver lägga min röst på någon. Röstläget är otroligt jämnt (ingen har mer än en röst, i skrivande stund iaf) så för att motivera min röst så säger jag att danska tecken inte är att lita på. ^^

Röst: xyas

Lukas

Mannen i Gult
Jag brukar rösta på dem som känns skummast och går ofta efter min magkänsla annars så är det en stark motivation om fler rösta på samma person. för du blir det mer press på den spelaren och på varulvana med (om man röstar på en sådan)

Jag ska nog lägga min första röst nu med motiveringen: har redan flera röster på sig och jag tycker att han gick ut för aggressivt mot det jag upplever att bybor ofta gör.
Röst:Brynolf

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
Någon här som vågar/kan avslöja sitt/någon annans röst mönster? Detta är något som väldigt lätt avslöjar dig om du är varulv eller har en förmåga (anledningen till att man kan vilja avstå från att säga), då du lätt bryter mönstret i dessa situationer, även oavsiktligt.
Jag är medveten om att detta går lätt att ljuga på men det kan också ses i efterhand, berätta gärna om andra som ni spelat med förut.

Själv så röstar jag ofta ut de tysta spelarna tidigt även om jag kanske misstänker någon pratglad för att eventuellt vara varulv. Detta för att vi ska ha mer att kunna kolla tillbaka på, att få en lyckoträff andra rundan hjälper inte mycket mer än att låta personenen vara kvar en runda och kunna avslöja något för att sedan dingla i galgen.
Just nu röstar jag inte på någon, just för att jag inte gillar att rösta på någon innan jag är mer säker på vem jag ska rösta på. Då vi är så få så har jag inte känt för att försöka starta något drev mot dom "tysta" förrän man kommer lite närmare slutet på rundan.

Jag är för den delen inte så mycket att starta drev, vilket är egentligen dumt. Det skulle vara enklare att klara sig mot kättarna om man själv startade drev, och inte följde med.

+1 att ingen har börjat misstänka Krank :gremlaugh:

!Paxen

Swashbuckler
Röstläget just nu:

Brynolf: Vicotnik, Lukas
Xyas: Krank, Korpa
Lukas: Brynolf
Vicotnik: Nässe
Unfair: Konrad Konvalj
Korpa: Xyas
Ingen: Paxen

(Om jag har missat någon, skrev en egen som är rätt)

Just nu är det Brynolf och Xyas som har flest röster. Som det är just nu tycker jag inte att det ska outas, då det dels är så lång tid kvar, och dels så tycker jag inte att det finns något riktigt drev mot någon.

Jag funderar fortfarande på vem jag ska rösta på då jag inte har någon aning om vem som är misstänksam, så den stannar på "Ingen" fortfarande

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Just nu röstar jag inte på någon, just för att jag inte gillar att rösta på någon innan jag är mer säker på vem jag ska rösta på.
Och när är du säker på vem du ska rösta på? Sitter du och väntar på att dina kättarpolare ska peka ut vem du ska rösta på?

Så jag flyttar min röst helt enkelt till Paxen.

Röst: Paxen

Med motiveringen att han inte vågar rösta då han kanske röstar "fel".

Xyas

Swashbuckler
Korpa said:
xyas said:
Aight aight.

Roligaste motiveringen hittills! :gremlaugh:

Nä, men skämt åsido så känner jag att jag behöver lägga min röst på någon. Röstläget är otroligt jämnt (ingen har mer än en röst, i skrivande stund iaf) så för att motivera min röst så säger jag att danska tecken inte är att lita på. ^^

Röst: xyas
Nåväl! Ingen ska kunna säga att jag inte anstränger mig för att åtminstone verka pålitlig. Så: svenska tecken.

Röst: Korpa

Var är din motivering nu då??? :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen said:
Just nu röstar jag inte på någon, just för att jag inte gillar att rösta på någon innan jag är mer säker på vem jag ska rösta på.
Och när är du säker på vem du ska rösta på? Sitter du och väntar på att dina kättarpolare ska peka ut vem du ska rösta på?

Så jag flyttar min röst helt enkelt till Paxen.

Röst: Paxen

Med motiveringen att han inte vågar rösta då han kanske röstar "fel".
Med tanke på att alla, förutom jag, har röstat på någon person så borde väl "mina" kättarpolare isf ha pekat ut vem jag ska rösta på?

Jag tycker inte att det finns någon vettig att lägga min röst på än så länge.

Xyas

Swashbuckler
Paxen said:
Röstläget just nu:

Brynolf: Vicotnik, Lukas
Xyas: Krank, Korpa
Lukas: Brynolf
Vicotnik: Nässe
Unfair: Konrad Konvalj
Korpa: Xyas
Ingen: Paxen

(Om jag har missat någon, skrev en egen som är rätt)

Just nu är det Brynolf och Xyas som har flest röster. Som det är just nu tycker jag inte att det ska outas, då det dels är så lång tid kvar, och dels så tycker jag inte att det finns något riktigt drev mot någon.

Jag funderar fortfarande på vem jag ska rösta på då jag inte har någon aning om vem som är misstänksam, så den stannar på "Ingen" fortfarande
Formfråga: vad händer om två personer får lika många röster?