Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Korpa

Umenörd
xyas said:
Korpa said:
xyas said:
Aight aight.

Røst: Korpa

Før norrlænningar går inte att lita på.

(hoppas min røst ær giltig æven med danska tecken...)
Roligaste motiveringen hittills! :gremlaugh:

Nä, men skämt åsido så känner jag att jag behöver lägga min röst på någon. Röstläget är otroligt jämnt (ingen har mer än en röst, i skrivande stund iaf) så för att motivera min röst så säger jag att danska tecken inte är att lita på. ^^

Röst: xyas
Nåväl! Ingen ska kunna säga att jag inte anstränger mig för att åtminstone verka pålitlig. Så: svenska tecken.

Röst: Korpa

Var är din motivering nu då??? :gremsmile:
Men! Min motivering!

Nåväl. Då du inte skriver med opålitliga danska tecken längre så baserar jag istället mitt val på att du är en av många som satt på en röst. Att sprida ut rösterna jämnt känns mest bara dumt och därför är rösten på dig lika god som rösten på någon annan som sitter på en röst.

Xyas

Swashbuckler
Korpa said:
Nåväl. Då du inte skriver med opålitliga danska tecken längre så baserar jag istället mitt val på att du är en av många som satt på en röst. Att sprida ut rösterna jämnt känns mest bara dumt och därför är rösten på dig lika god som rösten på någon annan som sitter på en röst.
Det där låter som kättartaktik tycker jag. Om en icke-kättare börjar få röster så gangar man ihop sig och börjar rösta på den, under täckmantel av något svepskäl.

Vimes

Champion
Vicotnik said:
SL slumpar vem som åker ut.
Det är korrekt. Dock finns det inte med i min regeltext. Men det är alltså slumpen som gäller om det är lika.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Paxen said:
Just nu röstar jag inte på någon, just för att jag inte gillar att rösta på någon innan jag är mer säker på vem jag ska rösta på.
Jag vill mest flika in att det här är, enligt mig, rätt dumt. Sitt inte och tryck på din röst. Röster och röstbyten är det enda vi kommer att ha att gå efter när vi analyserar t.ex dig nästa runda, ju. Dvs, att inte rösta är att beröva oss på information senare.

Brynolf

Dum fan
Lukas said:
Jag ska nog lägga min första röst nu med motiveringen: har redan flera röster på sig och jag tycker att han gick ut för aggressivt mot det jag upplever att bybor ofta gör.
Röst:Brynolf
Vad menar du att jag gick ut aggressivt emot?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Jag tycker inte att det finns någon vettig att lägga min röst på än så länge.
Nej, det är ju självklart i det här skedet. Men ta och kasta lite röster omkring dig så ska du nog få se att det börjar bubbla fram lite misstänksamheter här och var. Att du inte gör det indikerar att du har en spretig kättarfrisyr.

Röst: Paxen

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Nej, det är ju självklart i det här skedet. Men ta och kasta lite röster omkring dig så ska du nog få se att det börjar bubbla fram lite misstänksamheter här och var. Att du inte gör det indikerar att du har en spretig kättarfrisyr.

Såna här?!?

Jag ser likheten. Därför:

!Paxen

Swashbuckler
Intressant, nu har det skapats ett drev mot mig. Och allt baserat på att jag inte vågar lägga min röst änsålänge.

Min röst: Brynolf

Anledning? Dels att det har skapats ett drev mot mig, dels pga att jag tror att någon av eftersläntrarna är varulv och dels för att Brynolf har varit den mest agressiva av alla.

Unfair

Hero
xyas said:
Brynolf said:
Paxen said:

Såna här?!?

Motivering: Du släppte ditt gräl med Korpa för lätt och kommer nu med en distraktionsmanöver (i form av en bild till råga på allt!) för att vi bara ska låta din -eventuellt fällande- röst slinka förbi.

Om någon undrar varför jag bryter mot vad jag säger mig rösta på så: Det finns ingen som är riktigt tyst, det är typ jag och Lukas som har skrivit minst.

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
xyas said:
Brynolf said:
Paxen said:

Såna här?!?

Motivering: Du släppte ditt gräl med Korpa för lätt och kommer nu med en distraktionsmanöver (i form av en bild till råga på allt!) för att vi bara ska låta din -eventuellt fällande- röst slinka förbi.

Om någon undrar varför jag bryter mot vad jag säger mig rösta på så: Det finns ingen som är riktigt tyst, det är typ jag och Lukas som har skrivit minst.
plus att Xyas inte motiverade valet av röst. Var det för att fastställa drevet? Även om jag inte misstänker dig Xyas för att vara kättare, så vill jag ändå veta: Varför?

Xyas

Swashbuckler
Paxen said:
plus att Xyas inte motiverade valet av röst. Var det för att fastställa drevet? Även om jag inte misstänker dig Xyas för att vara kättare, så vill jag ändå veta: Varför?
Du har rätt. Det fanns ingen motivering. Så

(som ju egentligen inte hade en motivering heller). Fortfarande ny på det här. Bear with me.

Unfair

Hero
xyas said:
Paxen said:
Du har rätt. Det fanns ingen motivering. Så

(som ju egentligen inte hade en motivering heller). Fortfarande ny på det här. Bear with me.
Att vara en nybörjare är inte mycket till ursäkt, det är inte möjligt att lita på någon när rollerna är slumpade.

Och sedan kanske du skulle vilja motivera din nuvarande röst också.

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Intressant, nu har det skapats ett drev mot mig. Och allt baserat på att jag inte vågar lägga min röst änsålänge.

Anledning? Dels att det har skapats ett drev mot mig, dels pga att jag tror att någon av eftersläntrarna är varulv och dels för att Brynolf har varit den mest agressiva av alla.
Så du menar att folk som pratar mycket är kättare? Om det är det du menar med aggressivt.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:

Så du menar att folk som pratar mycket är kättare? Om det är det du menar med aggressivt.
Jag menar att du är aggressiv i ditt spel, och därför tror jag att du mer troligt är kättare än någon annan just nu. Och ditt försvar gör mig inte tveksam ang min röst :gremsmile:

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:

Jag menar att du är aggressiv i ditt spel, och därför tror jag att du mer troligt är kättare än någon annan just nu. Och ditt försvar gör mig inte tveksam ang min röst :gremsmile:
Ok? Förklara gärna vad som gör mig misstänkt.

Korpa

Umenörd
Nuvarande röster:

Paxen: Vicotnik, Krank, Brynolf
Brynolf: Lukas, Paxen
Xyas: Korpa, unfair
Vicotnik: Nässe
Unfair: Konrad Konvalj
Korpa: Xyas

Jag sammanställde för att jag själv inte var säker på hur ställningen låg och delar gärna med mig. :gremsmile: Jag tror att jag har fått till det rätt.

Brynolf

Dum fan
Korpa said:
Nuvarande röster:

Paxen: Vicotnik, Krank, Brynolf
Brynolf: Lukas, Paxen
Xyas: Korpa, unfair
Vicotnik: Nässe
Unfair: Konrad Konvalj
Korpa: Xyas

Jag sammanställde för att jag själv inte var säker på hur ställningen låg och delar gärna med mig. :gremsmile: Jag tror att jag har fått till det rätt.
Det stämmer. Jag satt just och gjorde klart en lista själv. Men du hann före :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Måste jag förklara en gång till?

Jag tycker att du är aggressiv i ditt spel, just det gör mig misstänksam.

Att du dessutom nu håller på och ifrågasätter detta som en motivering förstår jag inte? Säg mig, vad hade du för motivering mot mig? Vad gör det till en bättre motivering än mitt motiv att rösta på dig?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf said:
Måste jag förklara en gång till?

Jag tycker att du är aggressiv i ditt spel, just det gör mig misstänksam.
Det jag menade var ju: vad i aggressivt spel (om jag nu ägnar mig åt det) är det som är misstänkt?

Att du dessutom nu håller på och ifrågasätter detta som en motivering förstår jag inte? Säg mig, vad hade du för motivering mot mig? Vad gör det till en bättre motivering än mitt motiv att rösta på dig?
Jag ville mest få dig att rösta och delta i det allmänna jiddret. Att sitta inne med rösterna leder ingen vidare vart.