Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Nässe

Myrmidon
Vicotnik said:
Nässe said:
Vicotnik said:
Nej, det är mer eller mindre alltid omöjligt att räkna ut vilka som är varulvar om man utgår ifrån fluff texter och världskunskap. I detta fall tror jag snarare att det kan vara en fördel att inte ha så stor koll på MC. Av den anledningen att har man kunskap om något så ifråga sätter man inte saker och tar vissa för givet.
Ändå drar du den typen av slutsatser själv?

Eller missförstod jag dig?
Ja du, det kan du ju fundera på ett tag. :gremgrin:
:gremblush:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vicotnik said:
Vad tror ni om följande upplägg? Och om man ska outa från koperation så bör i så fall Capitol, Imperial eller Bahaus börja. Då dessa är minst troliga att ha en siare bland sig.

Där emot tror jag det är troligast att det finns kättare i Capitols, Imperials och Mishimas led. Anledningen till att jag inte tror att Bahaus har kättare är att de har ett nära samarbete med Bröderaskapet, viserligen har Imperial det med, men de utsätts där emot oftare för Mörkret då Imperial utgör frontlinjen mot mörkret.
Principen är sund, men jag undrar var du får siffrorna ifrån - 2 resp. 1? VI vet inte om det är Capitol eller Mishima eller nån annan som "är färre".

Vad gäller vart det troligast finns kättare tror jag det är utslumpat, ärligt talat.

krank

krank said:
Principen är sund, men jag undrar var du får siffrorna ifrån - 2 resp. 1? VI vet inte om det är Capitol eller Mishima eller nån annan som "är färre".

Vad gäller vart det troligast finns kättare tror jag det är utslumpat, ärligt talat.
Där får man för att man postar saker utan att kolla om andra redan svaret. Sry, överflödigt.

krank

xyas said:
Ja just nu kænns det ju inte som att vi har ett smack att gå på.
Det är för att vi inte har det. Inte första rundan. I nästa runda kommer vi att kunna nanalysera vad folk gjorde första rundan, men letar du fasta bevis så letar du dels i fel spel, och dels i fel runda.

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Vicotnik said:
Jag tror ingen koperation finns representerad mer än 2 gånger.
Jag skulle inte utesluta det.
Det är inte uteslutet men jag har svårt att tro på att någon koperation skulle ha fler Doomtropers närvarande än någon annan.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
xyas said:
Ja just nu kænns det ju inte som att vi har ett smack att gå på.
Det är för att vi inte har det. Inte första rundan. I nästa runda kommer vi att kunna nanalysera vad folk gjorde första rundan, men letar du fasta bevis så letar du dels i fel spel, och dels i fel runda.
Så.... førsta rundan ær bara sitta och snacka skit och vænta på slakten? :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:
Det är inte uteslutet men jag har svårt att tro på att någon koperation skulle ha fler Doomtropers närvarande än någon annan.
Så alla har två vardera, menar du?
Det beror på om vi har med börderaskapet i leken eller inte. Men med tanke på att Doomtropers jobbar i par så anser jag det inte vara helt omöjligt att vi har jämna par. Men är börderaskapet med så fungerar inte den tanken.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Som alltid i varje spel dyker det upp för eller senare diskutionen om DTF, och som det alltid sägs i spelen. Vi behöver inte oroa oss för DTF, om den nu finns med. Utan det är Kättarnas problem att lösa. Det enda vi ska fokusera på är att jaga rätt på Kättarna.

DTF står för "Den tredje fraktionen" som är ett vanligt inslag i varulvsspelen här på foumet. Den (för det är oftast bara en spelare som tillhör DTF) har sitt eget vinst vilkor samt bybornas vinst vilkor, dvs eliminera kättarna.
Jag gissar på att Brödraskapet alt. Cybertronik (fast cybertronik tror jag inte på) kan vara tredje fraktionen. Jag tycker dock inte att det är oviktigt för oss, då dom kan minska chansen att vi förlorar. Samtidigt är det dom som är dom viktigaste att inte outa, iaf inte i början. Kättarna kan stirra sig blint på att hitta dom, liksom :gremsmile:

Outa inte er själva än än! Vi har fortfarande långt kvar.

krank

xyas said:
Så.... førsta rundan ær bara sitta och snacka skit och vænta på slakten? :gremsmile:
Skrev jag det?

Nej, det gjorde jag inte. Det vore det dummaste vi kunde göra. Tvärtom ska vi försöka hitta saker att prata om, teoretisera, rösta etc. Men vi ska nog inte tro att vi gör det baserat på några "hårda bevis".

Om inte annat för att vi faktiskt inte kommer att få några hårda bevis förän spelet tar slut ändå, iaf inte om de kvarvarande spelarna. Hela det här spelet är en gissningslek, inte ett deckaruppdrag.

Så; för att flytta min röst från en som inte sagt nåt på ett tag:

Röst: xyas som lägger ord i munnen på mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Just nu har vi inte mycket att gå på så det är väl lika bra att vi får lite fart på rösterna så vi får något att kolla på i senare rundor.

Jag lägger min första röst på Brynolf.

Röst: Brynolf

Min anledning till min röst är att Brynolf redan har en röst på sig samt att han står först i bokstavsordning.

Unfair

Hero
Så nu har jag hunnit ikapp lite, han inte logga in igår kväll.

Jag kan ju säga att jag inte kan ett piss om världen så att spy/spå fluff baserat på information från världen kan jag inte göra.

Jag gissar på att det är 2-4 varulvar, beroende på hur inflytelserika förmågor vi andra har, och beroende på hur dtf fungerar. 3 är det mest troliga antalet varulvar tror jag.

Jag har själv väldigt lite erfarenhet av varulvsspel på forum men har spelat ett tiotal gånger irl.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
xyas said:
Skrev jag det?

Nej, det gjorde jag inte. Det vore det dummaste vi kunde göra. Tvärtom ska vi försöka hitta saker att prata om, teoretisera, rösta etc. Men vi ska nog inte tro att vi gör det baserat på några "hårda bevis".

Om inte annat för att vi faktiskt inte kommer att få några hårda bevis förän spelet tar slut ändå, iaf inte om de kvarvarande spelarna. Hela det här spelet är en gissningslek, inte ett deckaruppdrag.

Så; för att flytta min röst från en som inte sagt nåt på ett tag:

Röst: xyas som lägger ord i munnen på mig.
Matteprovsvaktandet gjorde dig stingslig och immun mot skæmt ser jag.

Unfair

Hero
Hemskt vad röster det slängs, var försiktiga med att rösta för tidigt, det ger ingen info utan bara mer att tänka på, distraktion.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag har ännu inte lagt någon röst, men nu är det dags. Som tidigare nämnts har vi inte så mycket att gå på, så jag baserar min röst på aktivitet.

Röst: Unfair, eftersom denne ännu inte kommit in i spel, och detta kanske är en väckarklocka.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:
Det är svårt att veta, det beror på Vimes, han är en lurig filur så han kan lika gärna ha slumpat det också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Det är bättre att rösta tidigt och sedan flytta sina röster eftersom då det ger oss något konkret att gå tillbaka till i senare rundor. Där emot säger första rösten sällan något, där emot rösterna som kommer där efter kan säga betydligt mer.

krank

Vicotnik said:
Det är bättre att rösta tidigt och sedan flytta sina röster eftersom då det ger oss något konkret att gå tillbaka till i senare rundor. Där emot säger första rösten sällan något, där emot rösterna som kommer där efter kan säga betydligt mer.
Exakt.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
Jag har ännu inte lagt någon röst, men nu är det dags. Som tidigare nämnts har vi inte så mycket att gå på, så jag baserar min röst på aktivitet.

Röst: Unfair, eftersom denne ännu inte kommit in i spel, och detta kanske är en väckarklocka.
Att rösta baserat på aktivitet är det bästa vi kan göra, en tyst person ger oss inte information, och det är just information vi behöver för att kunna få överhanden mot kättarna vilka just nu har mest information.