Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Unfair

Hero
Brynolf said:
Jag tycker nog att Vic har giltiga argument. Det brukar alltid divideras om det här, och det blir typ aldrig av. Det resulterar i att folk hinner kola och lämnar luckor i vår information.

Att outa korporation har jag inget emot.
Det värkar som om många är för att outa korporation, men är det någon som har förslag på när? Alla i denna rundan? Hälften i denna rundan?

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Brynolf said:
Jag tycker nog att Vic har giltiga argument. Det brukar alltid divideras om det här, och det blir typ aldrig av. Det resulterar i att folk hinner kola och lämnar luckor i vår information.

Det värkar som om många är för att outa korporation, men är det någon som har förslag på när? Alla i denna rundan? Hälften i denna rundan?
Jag anser att vi outar allt i denna runda och gärna så nära slutet som möjligt. Just för att ge kättarna så lite tid som möjligt på sig att välja måltavla.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vicotnik said:
unfair said:
Brynolf said:

Jag anser att vi outar allt i denna runda och gärna så nära slutet som möjligt. Just för att ge kättarna så lite tid som möjligt på sig att välja måltavla.
Rättelse: med allt menar jag koperation.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
Vicotnik said:
unfair said:
Brynolf said:

Rättelse: med allt menar jag koperation.
Men samtidigt så får vi mindre tid att bestämma vem vi ska rösta på.

Unfair

Hero
Och hur mycket inflytande kan korporationen ha över hur det mördas+röstas så här tidigt när vi inte vet om folk ljuger rakt upp i ansiktet på en?

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Och hur mycket inflytande kan korporationen ha över hur det mördas+röstas så här tidigt när vi inte vet om folk ljuger rakt upp i ansiktet på en?
Får vi fram vilka koperationer alla tillhör så finns det någon koperation som sticker ut mer än någon annan, till exempel genom att ha fler spelare, så är den koperationen extra intressant att kolla på då det troligtvis är någon spelare som ljuger (detta blir extra intressant om det finns en koperation med bara 1 medlem i).

Jag vet inte vad för effekt det får på själva röstandet/mördandet, men det kommer garanterat få en effekt.

Brynolf

Dum fan
Det var väl ett antal (inklusive mig fick jag just veta) som inte kommer kunna vara så delaktiga i morgon kväll. Det vore ju trist om några inte hann outa sig innan rundan är slut. Och jag håller med Unfair om att det inte bara är till kättarnas nackdel om vi går ut med korp så sent som möjligt.

Vad sägs om att börja redan i kväll? Vi kan ta det i vilken ordning som helst, mig kvittar det.

Brynolf

Dum fan
Då har vi väl konsensus. Är idén med antalet röster en bra idé eller ska vi köra i bokstavsordning?

Unfair

Hero
Då jag inte kan se hur ordningen på detta kan spela någon större roll, utom att det är lättare att ljuga om man är sist; så börjar jag här och nu:
Jag är Capitol

Unfair

Hero
Brynolf said:
Då har vi väl konsensus. Är idén med antalet röster en bra idé eller ska vi köra i bokstavsordning?
Ursäkta att jag redan börjat men jag ansåg att de som pratat mest om det också är de som inte förtjänar att få vara sist, då det faktiskt är något bra. Jag skulle vilja se Vicotnik outa sin korporation så snart som möjligt.

Korpa

Umenörd
Jag tycker att vi kör i röstordning. Vid lika antal röster kan vi köra i bokstavsordning.

Brynolf

Dum fan
unfair said:
Brynolf said:
Ursäkta att jag redan börjat men jag ansåg att de som pratat mest om det också är de som inte förtjänar att få vara sist, då det faktiskt är något bra. Jag skulle vilja se Vicotnik outa sin korporation så snart som möjligt.
Låter förnuftigt.

Unfair

Hero
Jag kommer att vara afk i ca 1-2 timmar nu, ge mig inte för mycket skit förrän jag är tillbaka.

Brynolf

Dum fan
Noteras bör att Nässe och Korpa inte har varit särskilt aktiva än så länge. Snart kommer åtminstone jag börja rösta på er om ni inte skrålar lite.

Korpa

Umenörd
Brynolf said:
Noteras bör att Nässe och Korpa inte har varit särskilt aktiva än så länge. Snart kommer åtminstone jag börja rösta på er om ni inte skrålar lite.
Du tycker att jag har varit inaktiv? Jag vet inte om jag håller med om det, jag har spekulerat, tyckt och skrivit. :gremsmile: Vad borde jag skråla om för att ses som aktiv?