Är inte vaksamhet under sociala en stretch?Sociala: Vaksamhet
Är inte vaksamhet under sociala en stretch?Sociala: Vaksamhet
Jo men du utgår ju från de regler som finns nu och då stämmer detta såklart, men i en regeluppsättning där FYS inte finns så täcks detta av STY och PSY. Än en gång, jag påstår inte att FYS inte fyller någon funktion som det är nu, det vore ju konstigt att ha en grundegenskap som inte fyller någon funktion. Jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mig tydligare?Säg tex att din karaktär skall hålla andan (uthållighet) . Din karaktärs sty har noll med hur länge hen kan hålla andan att göra.. Man kan alltid hävda att det har med viljestyrka att göra så man kan använda psy men jag skulle vilja hävda att det har med lungkapacitet att göra som i sin tur representeras av din karaktärs fys.
Jag förstår din argumentation , jag har inga som helst problem med det. Jag håller inte med om den bara. Vi är på olika ändar av spettetJo men du utgår ju från de regler som finns nu och då stämmer detta såklart, men i en regeluppsättning där FYS inte finns så täcks detta av STY och PSY. Än en gång, jag påstår inte att FYS inte fyller någon funktion som det är nu, det vore ju konstigt att ha en grundegenskap som inte fyller någon funktion. Jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mig tydligare?
Nej.Är inte vaksamhet under sociala en stretch?
Sjukt bra förkortningar också. “Ska jag använda KTM, DSF, eller ITN?”INT har sex under-egenskaper
Den körde min första rollspelsgrupp stenhårt med. Och jag gillade det mkt en gång i tidenKör på det som finns i Sinkadus 11/14. Mer uppdelat än så känns onödigt.
View attachment 9355
//EvilSpook
Jepp. Har haft en SL som gillade och körde med de reglerna. Kortidsminne, långtidsminne, intuition, kreativitet och jag vill säga slutledningsförmåga på den sista men förkortningen stämmer inte...INT har sex under-egenskaper
Alltså jag är mest förvånad över att de inte delade upp grundegenskapen STO i mer än längd och vikt. Kan definitivt tänka mig t.ex. midjemått eller armlängd.Kör på det som finns i Sinkadus 11/14. Mer uppdelat än så känns onödigt.
View attachment 9355
//EvilSpook
Vi använde faktiskt det här rollformuläret ganska länge. Tror tom. vi försökte använda uppdelningarna av grundegenskaper. Men tror det slutade med att vi använde formuläret men struntade i uppdelningen av GE.Kör på det som finns i Sinkadus 11/14. Mer uppdelat än så känns onödigt.
View attachment 9355
//EvilSpook
Jag tyckte verkligen om uppsättningen de hade i nWoD - man byggde en tre gånger tre-tabell med Fysisk/Mental/Social på ena ledden och Omfång/Finess/Försvar på den andra, för nia grundegenskaper. Så Dexterity Fysik/Finess och Composure är Social/Försvar. Mycket vettigt, förutom möjligen att Composure och Resolve var något lika varandra.Jag bakade in Fysik, Storlek och Styrka i en grundegenskap. Blev också en snygg gruppering av det.
Fysiska: Fysik, Smidighet
Mentala: Intelligens, Psyke
Sociala: Vaksamhet, Karisma
Haha, det påminner mig om Rolemaster med sina alldeles för många grundegenskaper!
Håller med. Gillar den uppdelningen. Sen exakt vad som skall ingå i 3x3 matrisen kan man kanske fundera på.Jag tyckte verkligen om uppsättningen de hade i nWoD - man byggde en tre gånger tre-tabell med Fysisk/Mental/Social på ena ledden och Omfång/Finess/Försvar på den andra, för nia grundegenskaper. Så Dexterity Fysik/Finess och Composure är Social/Försvar. Mycket vettigt, förutom möjligen att Composure och Resolve var något lika varandra.