Nekromanti Vilken Ligans april-nyhet?

Leon

Leo carcion
Eller nej ser nu att Hunters Entertainment (som ju släppt Kids on Bikes, så nära nog till Ligan) redan har knäppt den licensen - tyvärr till TV-serien och inte till böckerna :/

Leon

Leo carcion
Det är ju någon sorts Sci Fi iaf, eller modern thriller. Bilden med solnedgången ses genom ett regnstänkt fönster...

Leon

Leo carcion
Finns på deras facebooksida, ser ut som en dramatisk solnegång över hav med någon sorts strukturer i nedre förgrunden och som sagt regn mot vindruta

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Leon;n318335 said:
Finns på deras facebooksida, ser ut som en dramatisk solnegång över hav med någon sorts strukturer i nedre förgrunden och som sagt regn mot vindruta
Ah. Ser annars ut som aska i luften snarare än regn på rutan, tycker jag =D

Tant Ragnar

Gamle usling
Är det en ubåt som skymtas? Eller några Stålenhagska robotar?
??????
Har det diskuterats något runt spel till electric state?

Annars skulle jag bli överlycklig över en ny Stålenhagbok.

Leon

Leo carcion
Om det är Stålenhag (och visst ser det Stålenhagskt ut...!) så är det nog inte spel utan något annat. Filmkontrakt?

Leon

Leo carcion
Tror det defintivt är Stålenhag bakom bilden (vatten på rutan effekten om inte annat), men han kan ju ha illustrerat bara

Rangertheman

Myrmidon
Rymdhamster;n318336 said:
Ah. Ser annars ut som aska i luften snarare än regn på rutan, tycker jag =D
Ja, inte regn på rutan. Solreflexer tycker jag det ser ut som.

Leon

Leo carcion
Rangertheman;n318344 said:
Ja, inte regn på rutan. Solreflexer tycker jag det ser ut som.
Det är också solreflexer på rutan. Kolla Stålenhags andra bilder med regneffekt. Är rätt säker.

P.S. Tar gärna vad ;)

Mogger

Hipsteranka
Ser mer ut som Symbaroumstilen tycker jag. Men hav, och solnedgång? Kan de ha köpt Kopparhavets hjältar-licensen???? :)

entomophobiac

Low Prep High Play
Min största undran är vad som faktiskt räknas som en "stor" nyhet. Vad skulle krävas för att jag skulle tappa hakan i bordet, liksom? Är allra mest nyfiken på vad Fria Ligan tycker kvalar in under den definitionen. :)

Mogger

Hipsteranka
entomophobiac;n318351 said:
Min största undran är vad som faktiskt räknas som en "stor" nyhet. Vad skulle krävas för att jag skulle tappa hakan i bordet, liksom? Är allra mest nyfiken på vad Fria Ligan tycker kvalar in under den definitionen. :)
Ja, nästan det jag är mest nyfiken på :) Jag menar, i mina ögon är det inte mycket som toppar Hindenburg.

entomophobiac

Low Prep High Play
Måns;n318353 said:
Ja, nästan det jag är mest nyfiken på :) Jag menar, i mina ögon är det inte mycket som toppar Hindenburg.
Och för egen del är jag exakt noll intresserad av nostalgi-Kickstarters. :)

Hade skrivit av Svärdets sång som en sådan tidigare, men fick upp ögonen för det igen när någon beskrev intentionen bakom det för mig. Så det blev mitt obligatoriska köp av nytt rollspel på GothCon.

Mogger

Hipsteranka
entomophobiac;n318354 said:
Nostalgi är vad Fandrake ägnar sig åt
Jag vill rätta mig själv här. Jag anser inte att det är vad fandrake ägnar sig åt.

Leon

Leo carcion
Måns;n318347 said:
Ser mer ut som Symbaroumstilen tycker jag. Men hav, och solnedgång? Kan de ha köpt Kopparhavets hjältar-licensen???? :)
Sannt, och den har delats en del av "Järnringen"-delen av ligan, så det kanske har Ume-rötter det här...

entomophobiac

Low Prep High Play
Måns;n318355 said:
Nu blev det OT, men det var du som började! ;) [...] Nostalgi är ett befintligt ord med en befintlig innebörd.
Jag tar fullt ansvar! Men att göra Hindenburg, nyversioner av gamla rollspel, etc., tycker jag är nostalgivurmande i allra högsta grad. Att flera av dem däremot är moderna nytolkningar må så vara, men kärnan i dem—som i Svärdets sångs fall var Nils Gullikssons gamla DoD-bilder—är utan tvekan nostalgisk och riktar sig mot oss som växte upp med spel som var stora på 80-90-talet.

Paal

Imaginär fantast
Måns;n318347 said:
Tycker också det ser mer ut som Martin Grips verk. Ubåt var en tanke här med, men ser inte strukturen till vänster ut som en borg?