Jag tjatar vidare om anderson. Jag skriver som vanligt medan jag täker men ska försöka vara systematisk:
Om Andersson är bybo är han naiv, annars hade han mördats.
Oavsett om det finns en naiv siare i byn eller ej så är det ju tjänstefel av ulvarna att inte låta åtminstone den första som ligger pyrt till att claima en roll.
Är det troligt att vi har haft korn på åtminstone en ulv så här långt? SÅ dålig by kan vi väl inte vara så att INGEN vi har lett fram till galgbacken för en showdown faltiskt varit en onding? Eller?
Vilken roll vore mest safe att claima? Någon nämnde väktare, men det är dyrt och gör det lättare för nåt mattesnille i byn att räkna ut att claimed är osannolik. Siare kan kosta 2,4 eller 6 poäng. Svårare att matematika sig fram till vad som är rätt där.
Som många sagt är Naiv siare ett fett bra köp för MU. Win-win. Men en naiv siare i spel hindrar inte att en ulv claimar en annan sorts siare. Andersson skulle dock haft rejäl tur i att den riktiga naive siaren isf tyck ha dött. Hade en annan siare dykt upp så behöver Andersson fejka ÄKTA siare (han har ju siat tre gröna vid det här laget, inte kan han ha prickat ulvar varje gång?). Och återigen, en äkta siare hade ulvarna inte låtit leva. Någon väktare tycks vi ju inte ha.
Så jag tror efter att ha mediterat på saken att MU antingen inte köpt någon siare alls, eller så är Andersson grön. Så det kokar väl ned till frågan: Är det värt för Mäster att skippa Naiv siare för att ha en claim-livlina?
Vad säger folk?