Systemet tillåter multipla för- och nackdelar, så det är inga problem att ha lås som är extra svåra eller lätta att dyrka.
En sak värd att tänka på med flera för- resp nackdelar är att hastigheten med vilken sannolikheten att lyckas sjunker beror på
1) vad du ska slå under (förändringen per fördel respektive nackdel är olika beroende på vad du ska slå under).
2) hur många fördelar respektive nackdelar du får (förändringen 0->1 nackdel är inte samma som 1->2 nackdelar).
Att få mindre eller lika med 10 på 1T20 har sannolikhet 50%, så med 2 blir det 25%, och med 3 12.5%. Man behöver väldigt högt (16) för 50% sannolikhet med 3T20.
Edit: Min poäng är att människor har lättare att ha kontroll över linjära förändringar, typ: "Du har 15 (75%) i låsdyrkning, men låset är svårt så du får avdrag 5 (25%). Du får dessutom avdrag 3 (15%) för att du är utmattad". Då har spelaren 7 kvar, vilket är cirka en tredjedel (35%).
Om du slänger på nackdelar så är det svårt att veta vad som händer. Då har du
75%->56.25%->42.19%->31.64%
så tre nackdelar (4T20 <mindre eller lika med 15) om du vill hamna nära en tredjedel. Man ser också att första nackdelen gav -18.75%, andra -14.06%, tredje -10.55%. Det är svårt att ha koll på.
Vissa tycker ju att det förstör inlevelsen att ha koll på procenten, men tänkte att det kunde vara värt att lyfta.