Inkognito
Swordsman
Nej. Tyvärr inte. Finns ingenting som tyder på att han bara skulle låtss vara islamist. Fel kompisar är inte det enda han gjort sig skyldig till. Utöver samröre med diverse obehagliga kamrater och medlemskap i/samröre med organisationer (bl a antisemiter och HBTQ-hatare som han bl a bjudit in att tala för riksdagen), motsatte han sig bl a att Säpo skulle kartlägga militanta islamistiska extremister och bedyrade att rekrytering i förorten inte alls var stort (vilket med facit i hand visade sig vara precis tvärt om, ett jätteproblem).Übereil;n177517 said:En iaktagelse: Folk här har påtalat att det är märkligt att Mehmet Kaplan är medlem i både Miljöpartiet samt hang-around i Muslimska brödraskapet-kretsar, då de har olika värderingar. Utifrån detta så har folk dragit slutsatsen att han måste ha en dold agenda med sin verkan i MP. Det verkar inte finnas på kartan att det skulle kunna vara tvärt om - han har en agenda att förändra Muslimska brödraskapet-kretsarna.
Jag skulle inte vilja kalla agendan dold, med tanke på att han vid flera tillfällen motiverat sin närvaro i den sortens kretsar med att han vill sprida demokratiska värderingar dit. Det skulle ju kunna vara så att han inte ljuger om den saken utan att det faktiskt är så det ligger till, tänker jag.
Übereil
Jag orkar inte rada upp allt. Han är allt annat än en människorättskämpe. Att han överhuvudtaget blev utnämnd till minister bör utredas nogrannt så att liknande hot mot demokratin kan undvikas i framtiden.
Det är verkligen i sista minut att ögonen öppnats för detta problem.
Vad gäller Shari'a och islamism så är min ståndpunkt identisk med vad Arfert skrev.